جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵ قبل از ظهر به وقت تهران

ویدئوی منتشر نشده از آتش سوزی دبیرستان دخترانه

www.dustaan.com-اتش-سوزی-کلاس-درس-گرمهمجله انلاین دوستاندانا نوشت: ۶ آذر ماه جاری بود که خبر آتش سوزی بخاری نفتی در کلاسی در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی شهرستان گرمی استان اردبیل، پس از دو روز از وقوع این حادثه، سرتیتر خبرگزاری ها و سایت های خبری شد.
به دنبال انعکاس خبر آتش سوزی بخاری نفتی  در رسانه ها، اظهارات متناقضی از مسئولان و شاهدان عینی بیان شد بی آنکه واقعیت ماجرا برای افکار عمومی روشن شود.
بخشعلی کامرانی، مدیر آموزش وپرورش گرمی مغان علت آتش سوزی را شیطنت دانش‌آموزان در زمان زنگ تفریح عنوان کرد و گفت در این حادثه، آتش سریعا خاموش شد و هیچ یک از دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه آسیب ندیدند.
وی همچنین در گفتگویی دیگر در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود معلم مدرسه برای نجات تعدادی از دانش‌آموزان دچار سوختگی شده است و آیا این موضوع را تأیید می‌کنید؟»، تصریح کرد: خیر، در این حادثه برای هیچ دانش‌آموز و معلمی اتفاقی رخ نداده است و مطرح کردن سوختگی معلم نوعی بزرگنمایی است.
محمود علایی فرماندار شهرستان گرمی هم علت این حادثه را شعله‌ور شدن بخاری نفتی به دلیل باز شدن نفت بیش از اندازه و تشدید فعالیت بخاری را عنوان کرده و گفته بود که حال معلمی که تنها دچار سوختگی جزئی در انگشتان دست شده بود، رضایت‌بخش است.
وی همچنین در اظهاراتی اختلاف معلم با رئیس آموزش و پرورش را علت غیر واقعی شدن خبر آتش‌سوزی عنوان کرده و گفته بود: در این حادثه اختلاف معلم با رئیس آموزش و پرورش موجب شده خبر بیش از اندازه بزرگ شود. در پی این حادثه حتی درخواست کمک امدادی نشده است. با دکتر متخصص که وضعیت درمان معلم را پیگیری می‌کند صحبت کردم و وی عنوان کرد که معلم هیچ مشکل خاصی بابت سوختگی و خفگی ندارد.
میر قسمت موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در حادثه اخیر آتش سوزی یک بخاری در مدرسه ای در این شهرستان قصور و تقصیری متوجه کسی نبوده است. گفته بود: خوشبختانه در زمانی که این اتفاق افتاده کسی در آنجا حضور نداشته و بنابراین هیچ کسی آسیب ندیده است.
موسوی با رد اخبار مربوط به آسیب دیدن یکی از معلمان این مدرسه در این آتش سوزی تصریح کرد: در زمان حادثه آن معلم آنجا نبوده و در این باره جوسازی صورت گرفته است.
یکی از پایگاه‌های خبری تحلیلی شهرستان مغان هم به نقل از اهالی و دانش اموزان روستا نوشته است : حین درس خواندن بخاری نفتی آتش می گیرد معلمان می مانند تا جلوی خسارت و آتش سوزی درون کلاس را بگیرند یکی از معلمان دچار خفگی می شود با اورژانس مصدوم به بیمارستان ولایت گرمی انتقال داده می شود خوشبختانه این بار قضیه به خیر می گذرد و خسارات مالی فراوانی برپیکره کلاس وارد می شود.

این در حالی است که اوجاق پایگاه خبری تحلیلی شهرستان گرمی آتش سوزی در مدرسه گرمی را دروغ و تشویش اذهان عمومی عنوان کرده و نوشته بود: خبر “تکرار آتش سوزی بخاری های نفتی این بار در مدرسه ای در گرمی” کاملا مغرضانه از سوی برخی رسانه نماهای شهرستان نوشته شده است.اینان سروده های غمگین را برای مردم می سرایند، سرایندگانی که بدون در نظر گرفتن مشکلات معیشتی، مردم را به سمت و سوی افکار متلاطم و هیاهوهای حزبی می برند و با تفکرات واهی دنبال نقشه های خودشان هستند این گروه چشم ها را بر روی واقعیت های موجود بسته اند و مغایر خط مشی مردم حرکت می کنند و با کمترین اصطکاک فکری رفتارهای مخاطره آمیزی در سطح جامعه ایجاد می کنند، نه دنبال واقع بینی اند و نه بصورت مصلحت اندیشی عمل می کنند، این اشخاص بدون در نظر گرفتن وضعیت موجود جامعه و رعایت ننمودن موازین اخلاقی و مسائل معیشتی دنبال” قاعده سازی” سیاسی جناحشان هستند.
خبرگزاری ایرنا هم از قول صمد سلیمانزاده دبیر زبان این دبیرستان نیز نوشت: این معلم اولین کاری که کرد این بود که ۱۵ دانش آموز مضطرب کلاس را به سرعت از کلاس پر از دود خارج کرد و خود به کمک همکارانش به تلاش برای مهار شعله های در حال افزایش آتش بخاری کلاس درس پرداخت.

وی که حین خاموش کردن بخاری نفتی دچار مشکل تنفسی شده و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفته است، افزود: پس از خروج کامل دانش آموزان به منظور اطفای حریق به کلاس بازگشته و با کمک چند همکار دیگر با استفاده از هر وسیله ممکن برای خاموش کردن بخاری نفتی تلاش کردیم.
در نواحی ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان اردبیل از هشت هزار و ۶۶۶ کلاس درس، یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس استان اردبیل هم بخاری های نفتی دارند که با این وضعیت همچنان ۲۳ درصد سیستم گرمایشی مدارس این استان نیازمند استانداردسازی هستند و تا نصب و راه اندازی سیستم گرمایشی استاندارد فاصله چندانی وجود دارد.
این درحالی است که همه به خوبی می دانند که حادثه شین‌آباد، اولین و آخرین نیست! و می تواند هر روز در هریک از یک هزار و ۸۰۰ کلاس درسی که از بخاری های نفتی استفاده می کنند اتفاق بیافتد درست مثل حادثه ای که چند روز قبل در یکی از مدارس شهرستان گرمی افتاد.
گرمی مغان با ۳۳۴ روستا در قالب سه بخش مرکزی،انگوت و موران در شمال اردبیل قرار دارد، روستای درمانلوی بخش موران گرمی حدود ۶۵ خانوار جمعیت دارد.

 

دانلود

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *