چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۸ قبل از ظهر به وقت تهران

وقتی ناصر حجازی در تیم‌ملی به نفع یک پرسپولیسی کنار کشید! +عکس

این مطلب برای سال ۵۵ است ونشان میدهد که ناصر حجازی به سود علی پروین برای بستن بازوبند کاپیتانی کنار کشیده است .

%postname%

 بی تردید سابقه ناصر حجازی در تیم ملی از علی پروین بیشتر است، حجازی در سال ۱۳۴۸ وقتی هنوز ۱۹ ساله نشده بود برای تیم ملی در جام سنتو ۴۸ بازی کرد اما علی پروین در شهریور ۴۹ یعنی قبل از ۲۴ سالگی برای تیم ملی بازی کرد.

در سال ۵۵، پرویز قلیچ خانی برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. او در مسابقه با تیم ملی مجارستان در اسفند ۵۵ چنین تصمیمی گرفت و بعد از او برخی  این سؤال را مطرح کردند و گفتند ناصر حجازی بازوبند کاپیتانی را به پروین داده است، البته از حیث رسمی هم ناصر حجازی باید جایگزین قلیچ خانی می‌شده اما.

 

%postname%

 

در حالی که از سال ۵۳ بعد از خداحافظی جعفر کاشانی، ابراهیم آشتیانی و علی جباری از تیم ملی و در حالی که تنها از نسل میانه دهه ۴۰، قلیچ خانی در میدان مانده بود، در بازی‌هایی که او  در میدان حضور نداشت علی پروین کاپیتان تیم ملی شده و در این مدت حدود ۱۰ بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را  در حضور ناصر حجازی به بازو بسته بود که البته این کاپیتانی وجهه رسمی نداشته است. اولین کاپیتانی پروین برای تیم ملی در ۲۹ آذر سال ۱۳۵۳ و برابر تیم ملی فوتبال چکسلواکی سابق بوده است. یعنی این که هرچند او از اسفند سال ۱۳۵۵ کاپیتان رسمی تیم ملی شد اما پیش از آن هم کاپیتان تیم ملی هم شده بود.

البته سن و  سال علی پروین ۳ سال بزرگ‌تر از مرحوم حجازی بود  و البته  شخصیت خاص پروین هم بیشتر به کاپیتانی تیم ملی می‌آمد اگرچه ناصر حجازی برای کاپیتانی سابقه رسمی بیشتری داشت. ناصر حجازی از شهریور سال ۱۳۵۹ در بازی برابر امارات بعد از جدایی علی پروین از تیم ملی کاپیتان این تیم شده بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *