پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

وقتی عفونت به سراغ تان می آید

گاهی دلیل خارش یا سوزشارتباطی به عفونت ندارد و تشخیص آن بر عهده پزشک متخصص است. برای مثال زنان یائسه مستعد خارش و سوزش هستند که این خارش و سوزش ناشی از عفونت نیست.

https://www.chetor.com/wp-content/uploads/2017/08/70312-1.jpg

زمانی که خانم ها به سن یائسگی می رسند

تخمدان های آن ها عملکرد قبلی خود را از دست می دهد و هورمون هایی که قبل از یائسگی در بدن ترشح می شد، غیرفعال می شود بنابراین پوست نازک و موجب خارش می شود. خارش زیاد نیز سوزش را برای فرد به وجود می آورد.

 

کودکان هم مبتلا می شوند؟

کودکان دختر هم می توانند همانند افرادی که به سن بلوغ رسیده اند، دچار عفونت واژن شوند که البته این مسئله در آن ها خیلی کمتر دیده می شود.
زمانی که مادر، بهداشت را به خوبی رعایت نکند و پوشک و لباس های کودک را در زمان مناسب عوض نکند، کودک به این عفونت مبتلا می شود که نشانه ابتلا به آن در کودکان نیز می تواند سوزش و خارش باشد، در صورت مشاهده این مسئله باید کودک را برای درمان نزد پزشک برد تا مشکلات جدی تری برای او به وجود نیاید.
خانم ها باید با مشاهده اولین علایم عفونت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند، درمان به راحتی و خیلی سریع اتفاق می افتد.
درمان هایی که پزشک متخصص زنان در نظر می گیرد با توجه به عامل به وجود آورنده عفونت متفاوت است و داروها می توانند به صورت موضعی، خوراکی یا هر دو باشند.
نحوه مصرف دارو مهم است و خانم ها (و در برخی عفونت ها، همسر) باید دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنند تا دوره درمان تکمیل شود و اثری از عفونت در بدن باقی نماند. معمولا درمان هفت تا هشت روز به طول می انجامد.

 

سرکه می تواند به درمان عفونت کمک کند

به همین دلیل خانم ها می توانند در یک لگن تمیز که در آن آب ولرم به همراه مقدار کمی سرکه (به صورت رقیق) ریخته شده است
برای چند دقیقه بنشینند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *