دوشنبه , ۱۰ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ بعد از ظهر به وقت تهران

وقتی خیابانی به علی دایی متلک می اندازد/تلویزیون تا کجا پیش می رود؟

مجله انلاین دوستان :   گزارشگر پراشتباه بازی استقلال و صبا گفت: «آقای مظلومی امیدواریم وقتی تیم‌تان می‌بازد هم مثل امروز برای مصاحبه بیایید، چون تیم آقای دایی باخت و ایشان نیامدند!»

وقتی خیابانی به علی دایی متلک می اندازد/تلویزیون تا کجا پیش می رود؟ پنجشنبه هفته گذشته جواد خیابانی روز پرماجرایی را پشت سر گذاشت. او که به عنوان گزارشگر بازی استقلال و صبای قم برگزیده شده بود، اشتباهات بسیار بزرگی را در طول ۹۰ دقیقه انجام داد که از این بابت حسابی مورد انتقاد هواداران قرار گرفت.

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته حسابی علیه آقا جواد توفانی بودند که البته چندان هم غیرمنتظره نبود.

در شرایطی که منصور پورحیدری از روز چهارشنبه در بیمارستان بستری بود، خیابانی در دقایق میانی نیمه اول مدعی شد سرپرست استقلال را دیده که با یکی از بازیکنان این تیم حرف زده و در همین هنگام به شدت از سوی هواداران تشویق شده است! خیابانی البته لحظاتی بعد با کمکی که از سوی همکارانش گرفت این اشتباه را اصلاح کرد.

اخبارورزشی/ اما این تنها خطای گزارشگر باسابقه تلویزیون در این بازی نبود. خیابانی بعد از اخراج بازیکن استقلال در تشخیص کسی که کارت قرمز گرفته دچار اشتباه شد و بهنام برزای را روزبه چشمی دید! آقا جواد که مدام در معرفی بازیکنان صاحب توپ خطا می‌کرد، در دقیقه۸۳ مدعی شد استقلال حدود ۸۰ دقیقه است که با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه می‌دهد، در حالی که برزای در دقیقه ۲۶ اخراج شده بود و تا آن زمان تنها ۵۷ دقیقه از این اتفاق می‌گذشت.

مجموعه این مسایل نشان می‌داد خیابانی نه تنها در روزهای منتهی به این مسابقه حساس به اندازه کافی در مورد دیدار استقلال و صبا اطلاعات جمع نکرده، بلکه حتی در طول بازی هم تمرکز لازم را نداشته است. این اتفاقات باعث شد بار دیگر خیابانی با حجم گسترده‌ای از انتقادات روبه‌رو شود.

هر چند دامنه اعتراضات علیه وی به علاقه‌مندان فوتبال منحصر نشد و مسوولان باشگاه صبای قم نیز با خیابانی دچار اصطکاک شدند.

* مورد عجیب تلویزیون

حالا دیگر نیازی به گفتن نیست که عدم همکاری صداوسیما با فدراسیون در زمینه پرداخت حق پخش واقعی مسابقات فوتبال باعث شده مشکلات بسیار زیادی برای باشگاه‌ها به وجود بیاید.

آه و فغان مدیران فوتبال در مورد فقدان مهم‌ترین منبع درآمدی فوتبال در ایران مدام بلند است و البته کسی هم به این اعتراضات ترتیب اثر نمی‌دهد. حالا جالب است که تلویزیون ایران در عین بی‌توجهی به منافع باشگاه‌ها، مدام آنها را با مطالبات و توقعات جدید مواجه می‌کند.

در حال حاضر چند هفته‌ای هست که گزارشگران مسابقات برگزار شده در ورزشگاه آزادی موظف شده‌اند بعد از پایان بازی مربیان دو تیم را کنار زمین فرا بخوانند و درست مقابل تابلوهای تبلیغاتی با آنها در مورد اتفاقات مسابقه حرف بزنند. به این ترتیب درست در همان زمانی که خبرنگاران در سالن کنفرانس منتظر حضور مربیان هستند، آنها با تلویزیون به صورت اختصاصی مصاحبه می‌کنند که در نوع خودش شگفت‌انگیز و کم‌نظیر است.

در پایان بازی استقلال و صبا هم خیابانی همین خواسته را با مظلومی و دایی مطرح کرد که در این میان سرمربی صبا حاضر به همکاری با گزارشگر تلویزیون نشد. گویا این مساله به مذاق خیابانی خوش نیامد تا گزارشگر تلویزیون در پایان مصاحبه با مظلومی طعنه‌ای نثار دایی کند: «آقای مظلومی امیدواریم وقتی تیم‌تان می‌بازد هم مثل امروز برای مصاحبه بیایید، چون تیم آقای دایی باخت و ایشان نیامدند!»

البته خود مظلومی هم در واکنش به این جملات خیابانی گفت شخصا به خاطر این مصاحبه خارج از نوبت در کنار زمین دچار زانودرد شده است.

با این وجود ساعتی بعد باشگاه صبا رسما در مورد اظهارات گزارشگر تلویزیون موضع گرفت. مدیر رسانه‌ای صبا در این مورد به سایت رسمی باشگاه گفت: «متاسفانه بعد از بازی گزارشگر و مجری شبکه سه اینگونه القا کردند که علی دایی به سبب باخت تیمش مقابل دوربین حاضر نشده است در حالی که وقتی خود فدراسیون به اجرای نعل به نعل و واو به واو آیین‌نامه‌ها اصرار دارد باید بدانیم در آیین‌نامه مسابقات فقط کنفرانس قبل و بعد از بازی در محل مشخص شده قید شده است. اینکه یک کنفرانس مجزا و اختصاصی برای صدا و سیما باشد هیچ جا پیش‌بینی نشده و آقای دایی هم به همین دلیل و به سبب احترام به جامعه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب مقابل دوربین حاضر نشد زیرا معتقد است نباید بین رسانه‌ها تفاوتی قائل شد و صداوسیما هم می‌تواند همان کنفرانس عمومی بعد از بازی را پوشش بدهد.»

حالا مشخص نیست وقتی تلویزیون به بدیهی‌ترین حقوق فوتبال بی‌توجه است، چرا مربیان ایرانی باید به توقعات روزافزون این رسانه تن بدهند؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *