پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

وضعیت آب و هوای استان های کشور / ۲۲ دی

بر اساس نقشه‌های پیش بینی هواشناسی روزهای جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، اما از روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور خواهد شد که تا بعداز ظهر یکشنبه دامنه فعالیت آن کل نوار غربی و دامنه جنوبی البرز را در بر می‌گیرد و سبب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

روز دوشنبه با تقویت این سامانه، فعالیت آن در کل کشور گسترده می‌شود و از بعداز ظهر روز یکشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان و دامنه‌های البرز واقع در قزوین، کرج و تهران، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها شدت خواهد داشت و در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف و همراه با وزش باد شدید و کولاک و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و در استان‌های جنوب غرب و جنوب کشور آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

بعداز ظهر روز دوشنبه فعالیت این سامانه در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و در جنوب غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان همچنین شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر فعال خواهد بود. در کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر بارش‌ها شدت بیشتری دارد. ضمنا امروز خلیج فارس مواج خواهد بود./ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *