پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲ بعد از ظهر به وقت تهران

وزیر خارجه انگلیس: متحدان فاسد پوتین هم هدف ما قرار می‌ گیرند

وزیر خارجه انگلیس:روس‌های فاسد که ثروتشان را مدیون ارتباط با پوتین هستند، در تلافی حمله با عامل اعصاب به جاسوس سابق روسیه، هدف پلیس انگلیس قرار می‌گیرند

جانسون

وزیر خارجه انگلیس: متحدان فاسد پوتین هم هدف ما قرار می‌ گیرند

وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) گفت روس‌های فاسد که ثروتشان را مدیون ارتباط با ولادیمیر پوتین هستند، در تلافی حمله با عامل اعصاب به جاسوس سابق روسیه، هدف پلیس انگلیس قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد ۲۳ دیپلمات روسیه را بر سر مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش در چهارم مارس اخراج خواهد کرد. مسکو تمامی اتهامات را رد کرده و انتظار می رود دست به اقدامات تلافی جویانه بزند.

دولت انگلیس در داخل هم از سوی قانونگذاران و رسانه‌ها تحت فشار است تا موضع سرسختانه ای علیه روسیه بگیرد و برخی کارشناسان می گویند این فشارها تا حدی نیست که بتواند سبب نگرانی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شود.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس با دفاع از این تدابیر گفت باید تبعات سخت تری علیه روس‌های ثروتمند که در انگلیس دارایی دارند، اتخاذ شود. جانسون در مصاحبه با بی بی سی گفت: آنچه مردم می‌خواهند شاهدش باشند این است که مردم بسیار ثروتمند که با ولادیمیر پوتین ارتباط دارند… که ثروتشان به ارتباط آنها با پوتین بستگی دارد، از سوی آژانس‌های قانونی و پلیس تحت پیگرد قرار بگیرد و درباره ثروت غیر قابل توضیحشان پاسخ باشند و بابت اقدامات فاسدشان به پای میز محاکمه کشیده شوند.

او همچنین در مصاحبه با رادیو بی بی‌سی گفت آژانس جرایم ملی و یگان جرایم اقتصادی در حال بررسی تعداد زیادی از شخصیت‌های روس است اما از ارائه اسامی و یا جزئیات پرونده‌های حقوقی آنها امتناع کرد.  جانسون در ادامه از حمایت ایالات متحده و سایر متحدانشان قدردانی کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا اقدام هماهنگی در واکنش به حمله مذکور صورت می گیرد یا خیر.

او همچنین گفت انگلیس نمونه‌ عامل اعصاب را به سازمان پیشگیری از تسلیحات شیمیایی ارسال می کند تا ارزیابی مستقل آنها را هم دریافت کند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه تاکید کرد کشورش نمونه های مذکور را به روسیه نمی‌فرستد. او همچنین مدعی شد پوتین تلاش دارد به آن دسته از افرادی که از روسیه فرار می‌کنند این پیام را منتقل کند که “اگر آنها این کار را کنند، خواهند مرد.”

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *