پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ بعد از ظهر به وقت تهران

وریا جانشین جدید جهانبخش!

تمرینات تیم ملی برای دیدار تدارکاتی با ازبکستان در تهران آغاز شده و ۳۰ بازیکن با نظر کارلوس کی‌روش در این اردو حاضرند. یکی از پست‌های تیم ملی که در آن رقابت شدیدی وجود دارد دفاع راست است، جایی که وریا غفوری بهترین دفاع راست لیگ برتر در کنار رامین رضاییان، مدافع راست ایران در جام جهانی و صادق محرمی، بهترین دفاع راست لیگ قهرمانان آسیا، به اردو دعوت شده‌اند و برای این پست با هم رقابت می‌کنند.

www.dustaan.com-وریا جانشین جدید جهانبخش!

از این ۳ بازیکن تنها دو نفر می‌توانند در لیست ۲۳ نفره نهایی قرار گیرند و اگر قرار باشد هر ۳ در لیست تیم ملی برای جام ملت‌ها دعوت شوند یکی از آن‌ها باید یک پست جلوتر بازی کند، اتفاقی که در تمرینات اخیر تیم ملی رخ داد و کی‌روش از وریا غفوری یک خط جلوتر استفاده کرد. رامین و صادق مدافعان راست دو تیم آبی و کاورپوش شدند و وریا در تیم آبی‌پوش وینگر راست بازی کرد. در روزی که جهانبخش در حال ریکاوری بود و مصدومیت سردار، انصاری‌فرد را به نوک خط حمله برد، نوبت به وریا رسید که در پست وینگر راست تست شود.
کارلوس کی‌روش پیش از جام جهانی اعلام کرد نیازی به وریا در وینگر راست ندارد و فقط او را برای دفاع راست می‌خواهد، اما شاهد اتفاق عجیبی بودیم و وریا وینگر راست تیم ملی شد. دعوت از صادق محرمی و رامین رضاییان و بازی همزمان این دو یکی از دلایل وینگر شدن وریا بود تا هر سه همزمان در اردوی تیم ملی به میدان بروند، اما دلیل دوم عدم آمادگی جهانبخش و سردار آزمون است که باعث شده کریم انصاری‌فرد مهاجم شود و تعداد وینگر‌های تیم ملی کاهش یابد. در این شرایط تنها وحید امیری و مهدی طارمی توانایی بازی در پست وینگر را دارند که امیری چپ‌پاست و نمی‌تواند راست بازی کند و طارمی بدون جانشین پای ثابت وینگر راست می‌ماند و وریا می‌تواند به عنوان گزینه جانشین طارمی مقابل ازبکستان بازی کند البته هم محرمی و هم رضاییان توانایی بازی در پست وینگر را دارند، اما وریا باتجربه‌تر است و شم گلزنی بالایی هم دارد.
کمبود بازیکن باعث شد کی‌روش بر خلاف صحبت‌های گذشته‌اش وریا را وینگر راست کند و با ادامه این روند، این احتمال وجود دارد که در جام ملت‌ها هم وریا در این پست به میدان برود.
منبع: خبرورزشی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *