پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

واکنش فرمانده ارتش ایران به تهدید داعش

مجله انلاین دوستان :  فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بخشی از داعش در شمال افغانستان است و علاقه‌مند نزدیکی به مرزهای ایران بود ولی ملت ایران هم مطمئن باشند که فرزندانشان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی آماده هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تهدیدات اخیر داعش پس از انفجارهای پاریس گفت: داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امورخارجه عراق هم هشدار لازم را داد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد و در دیاله عراق نیز خط قرمز ۴۰ کیلومتری ترسیم شده و ضمن تقویت نیروهای تحت امر اخطار شدید دادیم که اگر اقدامی صورت پذیرد با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران انجام خواهد شد و مشابه این کار را در افغانستان هم داشتیم.

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه بازدید از منطقه یال‌عباس تربت جام محل برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله ۳ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات در فضای جنگ‌های نیابتی مواجه هستیم که بازیگران آن گروه‌های تکفیری هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در راستای مقابله با دشمن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکتیک‌ها و سلاح‌های مجهزی را پیش‌بینی کرده و در همین راستا اولین رزمایش محمد رسول‌الله ماه گذشته در غرب کشور توسط یگان‌های واکنش سریع برگزار شد و پس از شناخته شدن نقاط ضعف و قوت این رزمایش در منطقه شرق کشور در ۲ قالب دفاعی و امنیتی و متناسب با فضای امنیتی کشور برگزار می‌شود.

پوردستان خاطرنشان کرد: تلاش ما انجام رسالتی که در بحث حفاظت از مرزها بر عهده داریم بوده است.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر داعش پس از انفجارهای پاریس گفت: داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امورخارجه عراق هم هشدار لازم را داد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد و در دیاله عراق نیز خط قرمز ۴۰ کیلومتری ترسیم شده و ضمن تقویت نیروهای تحت امر اخطار شدید دادیم که اگر اقدامی صورت پذیرد با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران انجام خواهد شد و مشابه این کار را در افغانستان هم داشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بخشی از داعش در شمال افغانستان است و علاقه‌مند نزدیکی به مرزهای ایران بود ولی ملت ایران هم مطمئن باشند که فرزندانشان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی آماده هستند.

پوردستان افزود: قبل از رسیدن دشمن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد.
وی تصریح کرد: مأموریت‌های مستشاری فعلاً در اختیار نیروی قدس سپاه است اما ارتش این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز همکاری لازم را داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: یکی از اقدامات در بحث تهدیدات، تهدیدات زمینی بوده و در این رابطه متخصصان برجسته روی سلاح‌های مجهز و مورد نیاز کار می‌کنند، همچنین در همین راستا در بحث تقویت علوم دفاعی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه تهران منعقد کردیم و در ۲۹ فروردین سال ۹۵ و همزمان با رژه روز ارتش رونمایی از سلاح‌های جدید را خواهیم داشت که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

پوردستان در پاسخ به سوالی در رابطه با بحث امنیت زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: تمامی یگان‌های نظامی جهت برقراری امنیت زائران پیاده اربعین حسینی ورود پیدا کرده‌اند و وارد صحنه شده‌اند و امنیت مرزی خوزستان نیز با نزاجا بوده است و خوشبختانه همدلی خوبی میان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برقرار است و متناسب با شرایط تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح آماده مقابله با هر گونه تهدیدی هستند.

وی گفت: هدف از برگزاری رزمایش‌ها ارتقاء قدرت دفاعی بوده و در سالجاری، ۳ رزمایش و ۵ رزمایش تخصصی انجام شده است و در این رزمایش‌ها ضمن بالا بردن ظرفیت ارتش به مردم اطمینان‌بخشی می‌دهد و همچنین به کسانی هم که خیال خام در سر دارند هشدار جدی می‌دهد که در صورت هر گونه اقدام احمقانه علیه ایران با پاسخ جدی و کوبنده نیروهای مسلح این کشور همراه خواهند بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *