پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

واکنش عجیب فیفا به آقای گلی شمسایی و فالکائو! +عکس

در حالی که جامعه فوتسال تحت تاثیر خبر شکسته شدن رکورد وحید شمسایی به عنوان آقای گل دنیا توسط «فالکائو» قرار گرفته، پاسخ فیفا جالب است!

عنوانی به نام آقای گلی فوتسال در فیفا ثبت نشده است، و فیفا تنها گل هایی که در جریان جام جهانی فوتسال به ثبت رسیده اند را در آمار ازیکنان لحاظ کرده است.

با این وجود فالکائو که از جام جهانی ۲۰۰۰ به طور مداوم و ۵ دوره در جام های جهانی حضور داشته است، موفق شده ۴۸ گل بزند و در صدر جدول گلزنان فوتسال فیفا قرار دارد.

چهار نفر بعد هم به ترتیب مانوئل توبیاس از برزیل (۴۳ گل)، ارمنکو کونستانتین از روسیه (۲۸ گل)، فلاویو سرجیو از برزیل (۲۵ گل) و فینینو از برزیل (۲۰ گل) هستند.

نکته جالب اینجاست که حتی گلزنان مسابقات فوتسال گرندپری برزیل که در دوره های گذشته یکی از مسابقات سطح بالای فوتسال جهان محسوب می شود، در فیفا ثبت نشده است.

واکنش عجیب فیفا به آقای گلی شمسایی و فالکائو!

در فهرست ۲۱ نفره فیفا از ایران فقط نام سعید رجبی ملی پوش پیشین تیم ملی ایران دیده می شود که در جام جهانی ۱۹۹۲ هنگ کنگ توانست ۱۶ گل به ثمر برساند.

بنابراین در اصل ۳۹۲ گل شمسایی و ۳۹۴ گل فالکائو از سوی فیفا رسمیت ندارد!

شاید این سئوال مطرح شود که چرا با اینکه چنین عنوان جذابی در فوتسال وجود ندارد اما فالکائو بارها بعد از خداحافظی از تیم ملی برزیل مجددا به این تیم دعوت شده است و حتی مسئولان فدراسیون فوتبال و اهالی فوتسال را به فکر دعوت دوباره وحید شمسایی به تیم ملی ایران انداخته است.

یکی از دلایل دعوت فالکائو را می توان به جذابیت او برای اسپانسرهای مالی و تجاری و مورد توجه قرار دادن فوتسال از طریق این اسطوره اشاره کرد.

فالکائو باوجود سن و سال بالا هنوز یکی از بازیکنان پردرآمد فوتسال دنیا است که اسپانسرهای مختلف حاضرند برای نام او هزینه های کلانی انجام بدهند./مهر

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *