شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳ قبل از ظهر به وقت تهران

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به حمایت سردارسلیمانی از روحانی

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به حمایت سردارسلیمانی از روحانی: در این مرحله نیازی به ورود نظامیان نبود.

https://www.etelanews.com/images/thumb/1530705514_J9pX2.png

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: موضعگیری صریح و قاطع رئیس‌جمهور روحانی در برابر سخن مداخله‌گرانه، سلطه‌جویانه و استکباری دونالدترامپ رئیس‌جمهور بی‌منطق آمریکا که تهدید کرده بود مانع صدور نفت ایران خواهد شد، در عین حال که لازم و به موقع بود و در سطح بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت، در داخل کشور با حواشی غیرلازمی همراه شد.

حواشی غیرلازم داخلی پاسخ رئیس‌جمهور روحانی به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا، از ورود نظامیان به این ماجرا شروع شد.

تردیدی نیست که اعلام حمایت نظامیان کشورمان، از موضع رئیس‌جمهور روحانی در برابر سخن بی‌منطق و مداخله‌جویانه دونالد ترامپ با نیت خیرخواهانه و در جهت تقویت موضع رئیس‌جمهور بود، اما نکته‌ای که در این زمینه باید مورد توجه و تامل قرار گیرد اینست که در این مرحله از رویارویی که مرحله سیاسی است، نیازی به ورود نظامیان به این موضوع نیست.

وظیفه آن‌ها اقدامات عملی در مرحله‌ایست که مناقشات سیاسی به نتیجه نرسد و فرماندهی کل قوا برای چنین اقداماتی تصمیم‌گیری نماید.

قبل از این مرحله، فراتر از موضعگیری‌های سیاسی هرگونه موضعگیری توسط نظامیان موجب عکس‌العمل توسط نظامیان طرف مقابل می‌شود که ممکن است مناقشات را از چارچوب سیاسی به چارچوب مناقشات نظامی بکشاند کما اینکه اکنون چنین شده و چه بسا خواست طرف مقابل نیز همین باشد.

علاوه بر این، افرادی نیز در داخل – که معمولاً دوست دارند با چاشنی سیاسی و جناحی وارد تمام موضوعات و مسائل شوند – ورود نظامیان به موضوع مورد مناقشه میان رئیس‌جمهور روحانی و دونالدترامپ را از حواشی گزنده بی‌نصیب نگذاشته‌اند. این حاشیه‌ها هم برای کشور مضر است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *