چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵ قبل از ظهر به وقت تهران

واکنش تیری هانری به عدم حضور اعتراضی فوتبالیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

پنج هفته پیش تیری هانری فوتبالیست سابق تیم ملی فرانسه و آرسنال تصمیم گرفت حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به رفتارهای توهین‌آمیز مجازی و غیر مجازی علیه سیاه‌پوستان حذف کند. هانری معتقد است این شبکه‌ها امن نیستند.

هانری با این تصمیم از مسئولان شبکه های اجتماعی خواسته حساسیت بیشتری نسبت به شکل گیری رفتارهای توهین آمیز و قدرمابانه علیه سیاه‌پوستان داشته باشند.

او می‌گوید در ابتدای این مسیر تنها بوده، اما هر چه جلوتر رفته نتیجه بهتری به دست آمده است. هانری می‌گوید با این تصمیم در واقع خواسته صدای آن دسته از کسانی باشد که مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند، توهین شنیده اند، اما صدایشان شنیده نشده و مورد توجه قرار نگرفته اند. این افراد در شبکه‌های مجازی بابت رنگ پوستشان اذیت شده اند.

هانری می گوید تصمیمش تاثیر بسیار خوبی در فضای فوتبال انگلیس داشته و باعث همراهی بسیاری با او شده است. در این مدت بسیاری از فوتبالیستهای لیگ برتر انگلیس با او همراهی کردند و از حضور در فضای مجازی انصراف دادند. علاوه بر فوتبالیستها، باشگاههای فوتبال لیگ برتر، سوپر لیگ فوتبال زنان و شبکه‌های خبری هم تصمیم گرفته اند به مدت سه روز از حضور در فضای مجازی انصراف بدهند تا هانری را در این مسیر تنها نگذارند.

این چالش برای همراهان هانری روز دوشنبه سوم ماه مه تمام می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *