پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

واکنش تند دولت به راهپیمایی خونین علیه زنان

مجله انلاین دوستان : نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و اینکه گفته شده قرار است برخی ازمخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در راستای برگزاری یک راهپیمایی که طی بیانیه ای حتی آن را “خونین” اعلام کردند، اقدام کنند، گفت:اگر قرار باشد راهپیمایی برگزار شود قطعا دولت چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

dustaan.com-سخن-گوی-دولتخبرگزاری ایسنا نوشت :  سخنگوی دولت در واکنش به دستگیری حمید بقایی گفت: در رابطه با پرونده آقای بقایی اگرچه دولت در جایگاه قانونی خود اقدامات قبلی را انجام داده است ولی جزئیات آن از سوی قوه محترم قضاییه اعلام خواهد شد.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالات متعدد درباره پرونده و بازداشت بقایی، صندوق شهید رجایی و همچنین پیگیری تخلفات غیرقانونی که در دولت گذشته اتفاق افتاده است، تصریح کرد:‌دولت با شروع به کار با توجه به اسنادی که در اختیار داشت برخی تخلفات قانونی را مشاهده کرد. در این راستا مرجعی که می تواند نهایتا موضوعات و آنچه که از نظر این دولت خلاف قانونی دولت قبل تلقی می‌شود را تائید کند، مرجع قضایی است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افراد متخلف خودشان نیستند تا دفاعی از خود داشته باشند معاونت حقوقی ریاست جمهوری طرح دعوا در مرجع قضایی داشته و هم اکنون منتظریم تا مرجع محترم قضایی نسبت به پرونده هایی که درباره دولت قبل وجود داشته اقدام کند که درحال اقدام است.

نوبخت تاکید کرد:‌در رابطه با دستگیری آقای بقایی سخنگوی محترم قوه قضاییه اعلام کردند که اتهام ایشان هم اکنون قابل گفتن نیست و درباره اینکه به کدام سبب چنین قراری صادر شده حتما هر وقت قوه قضاییه تشخیص دهد آن را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت بدون آنکه مسائل را رسانه ای کند نسبت به تخلفات گذشته قانون را از طریق مجاری خودش دنبال کرده ، ولی اطلاع رسانی زیادی نداشته است.

وی با بیان اینکه در رابطه با آقای بقایی حق و انصاف این است که قوه قضاییه موارد اتهامی مختلف را در این راستا اطلاع رسانی کند اظهار کرد: دولت در جایگاه قانونی خود برای ارجاع اسناد به قوه قضاییه قبلا اقدام کرده است.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و اینکه گفته شده قرار است برخی ازمخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در راستای برگزاری یک راهپیمایی که طی بیانیه ای حتی آن را “خونین” اعلام کردند، اقدام کنند، گفت: خبررسانی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها از سوی معاونت محترم رئیس جمهور در امور خانواده و زنان انجام شده و قطعا باید مسیری را طی کند. اگر لازم باشد که خانم مولاوری در این رابطه مصاحبه تکمیلی داشته باشند حتما این کار انجام خواهد شد.

نوبخت تاکید کرد: اگر قرار باشد راهپیمایی برگزار شود قطعا دولت چنین اجازه‌ای نخواهد داد و از قوه قضاییه خواسته می‌شود تا با قانون شکنان برخورد جدی داشته باشد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره ساعات کار کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این رابطه سال گذشته به همان روال ماه های جاری تغییر برنامه نداشتیم البته این حق برای کارکنان دولت وجود دارد که از مرخصی ساعتی استفاده کنند و مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی آنان تا جایی که به کار مردم خللی وارد نمی کند، موافقت کنند.

نوبخت در مورد موضوع اصلاح قانون احزاب نیز که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود ، اظهار کرد: مجلس از پیش تر طرحی در این رابطه داشت و در حال رسیدگی آن بود.

خبرنگاری سوال کرد که آیا دولت لایحه رفع موانع تولید را به مجلس داده یا خیر ؟ که نوبخت در این رابطه توضیح داد: لایحه رفع موانع تولید با توجه به فرایندی که طی کرده اخیرا به صورت قانون ابلاغ شده است در واقع این قانون با تاخیر یک ساله به دولت واصل شده و هم اکنون دولت در حال تهیه آیین نامه اجرایی آن است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا درباره اتفاقات رخ داده و اخلالگری های انجام شده در مراسم ارتحال امام (ره) دولت شکایتی تنظیم کرده است، گفت:‌ در مورد اینکه از سوی دولت شکایتی تنظیم شده باشد یا نه تا این لحظه اطلاع رسمی ندارم.

وی در ادامه درباره سخنان رئیس جمهور در روز محیط زیست مبنی بر اینکه با رفع تحریم‌ها مشکلات مربوط به این مقوله حل خواهد شد ، گفت: به هر حال تحریم ها بسیار ظالمانه ، غیر اصولی و غیر اخلاقی و حتی ضد حقوق انسانی است و به خاطر تحریم هایی که صورت گرفته بخشی از منابع ما با وجود فروش نفت، به کشور وارد نمی شود. بنابراین وقتی سرمایه گذاری کافی در محیط زیست انجام نشود آثار سوء به جامعه وارد خواهد شد.

نوبخت گفت: تمام کشورهایی که در این تحریم ظالمانه نقش داشتند همگی مقصرند؛ چرا که ایران را از منابعی که در اختیارش است محروم کردند بنابراین به هیچ وجه نمی توانند خود را مدافع حقوق بشر بدانند.

وی در ادامه با مورد توجه قراردادن تلاش دولت در راستای کاهش تورم و کنترل رشد نقدینگی در پاسخ به این سوال که دولت به غیر از طرح تحول سلامت چه طرح هایی را قابل دفاع می‌داند ، گفت: ما با وجود در مضیقه بودن و تقلیل منابع رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کردیم. ضمن اینکه نرخ تورم از بالای ۴۵ درصد به زیر ۱۵ درصد رسید. البته دولت به هیچ وجه از این حد فعالیت ها راضی نیست و منتظر است طی یک برنامه مناسب به خصوص در برنامه ششم اقتصادی به وضعیت مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه سمت گیری های ما اقتصادی است و حتی طرح تحول سلامت در راستای هدفمندی یارانه ها صورت می گیرد افزود:‌ همه تلاش دولت به این سمت است تا عواملی را که اجازه نمی دهند مردم از رفاه نسبی برخودار باشند و آن تحریم هاست را بشکند.

نوبخت گفت:‌ در جایی از من پرسیده شد چرا آنقدر شما به موضوع مذاکرات توجه دارید، من پاسخ دادم اگر بی توجهی کنیم ظلم کردیم . رفتار و ظلم بزرگی به جامعه ما وارد شده و ما باید رفع ظلم کنیم. همه تلاش ما در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم است. ضمن اینکه ما برخی اوقات در شرایطی قرار می گیریم که انتخاب بین خوب و خوب تر نیست. اینکه آیا یارانه بدهیم ، بنزین ارزان تر به دست مردم برسد که در این صورت مصرف بالا می رود و به محیط زیست آسیب می رسد یا اینکه یارانه را معطوف به سلامت مردم کنیم. از این جهت تلاش می کنیم واقع بینانه عمل کنیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *