پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

واکنش بشار اسد به انتشار عکس کودک غمبار سوری

بشار اسد رئیس جمهور سوریه فاش کرد که عکس غمبار “عمران الحلبی” کودک سوری که قلب جهان را به درد آورد، تقلبی و ساختگی بود.

مجری شبکۀ تلویزیونی سوییسیِ SRF1، در گفت وگو با بشار اسد، عکس عمران الحلبی را از جیب خود بیرون آورد و آن را به او نشان داد.
بشار اسد
خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، متن این گفت وگو را به طور کامل منتشر کرد:
مجری: می توانم عکسی به شما نشان دهم؟
بشار اسد: البته.
مجری: این کودک، به نمادی برای جنگ تبدیل شده است، فکر می کنم شما این عکس را بشناسید؟
بشار اسد: البته، آن را دیده ام.
مجری: نامش عمران است، او پنج سال دارد.
بشار اسد: بله.
مجری: او به خون آغشته است و ترسیده و زخمی شده است، آیا حرفی برای عمران و خانواده اش دارید؟
بشار اسد: ابتدا، مساله ای هست که می خواهم پیش از هر چیز به تو بگویم، زیرا می خواهم بعد از این مصاحبه بروی و در اینترنت، عکسِ اصلیِ این پسر را جست وجو کنی. عکسِ اصلی، او را به همراه خواهرش نشان می دهد. هر دوی آن ها توسط کسانی که غرب آن ها را “کلاه سفیدها” می خواند، نجات داده شدند، کسانی که در واقع، چهرۀ موجّهِ جبهه النصره هستند. این خواهر و برادر، دو بار و در دو حادثۀ جداگانه نجات داده شدند، فقط برای این که برای کلاه سفیدها تبلیغ شود، اما هیچ یک از دو حادثه، واقعی نبودند. عکس ها قابل دستکاری هستند و در این عکس، دستکاری شده است. من این دو عکس را برایت می فرستم، عکس هایی که در اینترنت هم هستند؛ فقط بریا این که بدانی این عکس، ساختگی است و واقعی نیست؛ این در حالی است که ما عکس هایی واقعی از کودکانی داریم که واقعاً آسیب دیده اند؛ منتها این عکس، ساختگی است.
مجری: اما این موضوع صحیح است که بی گناهان در حلب، کشته می شوند؟
بشار اسد: البته. نه تنها در حلب، بلکه در تمام سوریه کشته می شوند. اما در حال حاضر، صحبت از حلب است، اما این پریشانیِ غرب در قبال حلب، تنها یک دلیل دارد؛ مساله این نیست که اکنون حلب در حاصره است؛ زیرا حلب، چهار سال است که توسط تروریست ها محاصره شده است و هیچ یک از خبرنگاران غربی، در طول این مدت، حرفی از حلب نزد و حتی یک نفر از مسئولان غربی دربارۀ کودکان غربی چیزی نگفت. آن ها فقط، اکنون دربارۀ حلب به حرف آمده اند؛ زیرا تروریست ها در حلب، در وضع بدی گرفتار شده اند، تنها دلیل آن ها همین است، ارتش سوریه، در حال پیشروی است و کشورهای غربی به ویژه آمریکا و هم پیمانانش مثل انگلیس و فرانسه احساس می کنند که آخرین برگِ برنده های تروریسم را از دست می دهند، اکنون، اصلی ترین پناهگاه تروریسم، حلب است.
بشار اسد در بخش دیگری از مصاحبه گفت: دمشق، برای حفاظت از جان غیرنظامیان در حلب، تلاش می کند، زیرا این مساله، بر اساس قانون اساسی، وظیفه دولت سوریه است.
رئیس جمهور سوریه سپس با بیان این که راهِ حمایت از غیرنظامیان در حلب، آزاد کردن آنان از چنگ تروریست هاست، افزود: چگونه می توانیم از غیرنظامیان حمایت کنیم در حالی که آن ها تحت سلطۀ تروریست ها هستند، تروریست ها کاملاً بر غیرنظامیان حلب چیره اند و آن ها را می کشند.
بشار اسد سپس با تاکید بر این که دولت سوریه در قبال این اعمال تروریست ها ساکت نخواهد نشست، خاطر نشان کرد: آیا نقش ما این است که دست بسته تماشاگر بایستیم؟ و آیا به این شکل می توان از مردم سوریه حفاظت کرد؟ .. ما باید به تروریست ها حمله کنیم و این یک مساله بدیهی است.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *