به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، «عبدالفتاح السیسی،» رئیس جمهور مصر، که در یک همایش فرهنگی در نیروهای مسلح این کشور در حال سخنرانی است، اعلام کرد: گشاده رویی و توازن سیاسی که مصر سرلوحه کارش قرار داده است نتیجه آموزه های ما از تجربیات دیگران است. وی افزود پرهیز از مداخله و توطئه چینی علیه دیگران، بخشی از ادبیات ماست.

رئیس جمهور مصر اظهار داشت رای مصر در شورای امنیت سازمان ملل متحد به دو طرح پیشنهادی روسیه و فرانسه، برخی از کشورها را عصبانی کرده است اما قاهره از توقف درگیری ها در سوریه حمایت می کند.

عبدالفتاح السیسی گفت: «رای ما به دو طرح پیشنهادی از این نظر بود که هر دو طرح خواستار توقف درگیری با هدف بازگشت آرامش و فراهم آمدن زمینه برای ارسال کمک به غیر نظامیانی بوده اند که با مشکلات زیادی روبرو هستند.»

وی افزود: «سیاست ما در موضوع سوریه سیاست مستقلی است، با هدف حفظ وحدت ارضی سوریه راهی جز این نیست که بحران این کشور از طریق سیاسی حل شود.»

رئیس جمهور همچنین، مصر تصریح کرد :تلاش هایی برای فشار بر ما آغاز شده است اما مصر جز در برابر خداوند تسلیم نمی‌شود.»

گفتنی است پس از رای مصر به هر دو طرح پیشنهادی روسیه و فرانسه در شورای امنیت، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، به شدت از موضع این کشور انتقاد کرده بود.