جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

واکنش‌ ها به تصمیم غافلگیرکننده ابراهیم حاتمی‌ کیا و موسسه اوج

تصمیم غافلگیرکننده امروز سازندگان «خروج» برای انتشار پیش از اکران این فیلم در فیلیمو بحث‌های زیادی در شبکه‌های احتماعی به راه انداخته. عده‌ای این تصمیم را آغازی برای قدرتمند شدن نمایش‌های آنلاین و شکستن انحصار فرسوده پخش و سینماداران دانسته و در مقابل گروهی چنین تصمیماتی را با بودجه بخش خصوصی نشدنی می‌دانند.

پیش‌نویس خودکار

به گزارش سینمادیلی شهاب اسفندیاری عضو سابق شورای پروانه نمایش در تمجید از اقدام حاتمی‌کیا نوشته:« اتفاق مهمی است. اولین تولید بزرگ و دارای پروانه نمایش که پس از یک اکران محدود (در جشنواره فجر) مستقیم در اینترنت عرضه می شود. «اوج» کاری را انجام داده که «نتفلیکس» سالها قبل شروع کرد و به تغییر مناسبات پخش و اکران در آمریکا انجامید. در ابتدا بحث انگیز بود ولی کم کم جا افتاد. در حالی که فیلمسازانی مانند اسپیلبرگ علیه تضعیف اکران سینمایی توسط نتفلیکس موضع گیری کردند، فیلمسازان صاحب نامی مانند برادران کوئن، آلفوسو کوارن و مارتین اسکورسیزی با نتفلیکس همکاری کردند. حتی فیلم «روما» محصول نتفلیکس ۴ جایزه اسکار برنده شد»

در مقابل سعید خانی(پخش کننده و تهیه‌کننده)این اقدام را نتیجه فیلم‌سازی با پول بیت‌المال دانسته و نوشته:«قدیما فارابی فیلم می‌ساخت میگذاشت تو انباری الان بعضی‌ها فیلم ‌می‌سازند می‌گذارند تو وی‌او‌دی امان از پول بیت المال!»

در این شرایط بدون توجه به اینکه چه فیلمی شروع کننده این مسیر بوده، حمایت دولت برای عرضه آنلاین حدود هفتاد درصد فیلم‌های اکران سال بعد(که اکثرشان در اکران شکست می‌خورند)می‌تواند نه در دوران کرونا بلکه تا سالها تحولی بزرگ در تولید و پخش فیلم در سینمای ایران باشد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *