پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

واعظی‌ آشتیانی: هر کس می‌گوید تیام را نگه می‌داشت، دروغ می‌ گوید

استقلال مغلوب السد شده و شانس کمی برای حضور در نیمه‌نهایی دارد، ولی امیررضا واعظی‌آشتیانی تأکید دارد که با توجه به شرایط فوتبال ایران، قهرمانی آبی‌پوشان یا سرخپوشان پایتخت در لیگ قهرمانان، انصاف و عدالت نیست! مدیرعامل اسبق استقلال با صراحت دلایلش را بیان می‌کند و اهل پرده‌پوشی در این رابطه نیست.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Amir_Reza_Vaezi_AshtianiVaezi_Ashtiani.jpg

* استقلال به السد باخت و شانس صعودش به مرحله نیمه‌نهایی بسیار کمرنگ شده است. به نظر شما چرا این اتفاق افتاد؟
ما در بحث‌های فنی و مدیریتی اصلاً انصاف را رعایت نمی‌کنیم و به صرف اینکه یک تیم از کشور خودمان است، گاهی اوقات واقعیات را نمی‌گوییم. تیم‌های اماراتی، قطری و عربستانی کلی هزینه می‌کنند. نمایندگان شرق آسیا به طور زیربنایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی ما اسیر روزمرگی هستیم. در چنین شرایطی نباید انتظار داشته باشیم که تیم‌های ما قهرمان آسیا شوند. شما ببینید کل بودجه استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۴ میلیون دلار یا حداکثر ۵ میلیون دلار، خب با این پول می‌توانیم حریف رقبای شرقی و غربی شویم؟ شک نکنید اگر استقلال نفرات قبلی خودش را از دست نمی‌داد، باز هم نمی‌توانست قهرمان آسیا شود. این یک واقعیت است. ما حتی اگر از سد رقبای غربی هم عبور کنیم، در کمند شرقی‌ها اسیر می‌شویم.
* ولی استقلال همین ۵، ۶ ماه قبل طی بازی‌های رفت و برگشت الهلال عربستان را با کلی ستاره و سرمایه مغلوب کرد.
بگذارید با صراحت بگویم؛ ما حتی اگر از سد تیم‌های غربی و دلارهایشان هم بگذریم، از پس شرقی‌ها برنمی‌آییم. همین الان پرسپولیس شانس بهتری برای صعود دارد، ولی متأسفانه حتی این تیم هم در صورت رسیدن به فینال با تیم‌های شرقی به مشکل برمی‌خورد، چون نمایندگان شرق آسیا به طور اصولی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند. انصافاً باید بگویم وقتی شرقی‌ها این طور دقیق برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند، انصاف نیست که تیم‌های ایرانی قهرمان آسیا شوند. ژاپنی‌ها در سال ۲۰۱۰ وقتی تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان حذف شدند، جلسه آسیب‌شناسی گذاشتند و طوری برنامه‌ریزی کردند که در سال ۲۰۵۰ قهرمان جام جهانی شوند، ولی ما همچنان اسیر روزمرگی هستیم و بس.
* عده‌ای از وزارت ورزش یا رضا افتخاری به عنوان مقصران اصلی این ناکامی یاد می‌کنند.
سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش طی چند سال گذشته بر اساس تخصص مدیریتی انتخابات خودش را انجام نداد، ولی انصافاً اینکه ناکامی استقلال را الان گردن این وزارتخانه و وزیر بیندازند، منطقی و اصولی نیست. مدیران جدید و شفر نباید بهانه بگیرند. اگر مدیر جدید آمد، یعنی اینکه انتظار می‌رود کار بهتر انجام شود. اگر قرار بر پیشرفت نبود، اصلاً چرا مدیریت عوض شد؟ گروه جدید باید مسئولیت قبول کند و بپذیرد هر کس به سهم خودش مقصر است.
* ولی مردم از جدایی تیام و جپاروف در دوره افتخاری خیلی ناراحتند.
جپاروف نمی‌خواست در ایران بماند و به قزاقستان رفت، جایی که فرهنگش به ازبکستان خیلی نزدیک‌تر بوده و در عین حال مشکل زبان هم ندارد. در مورد تیام هم هر کس که می‌گوید اگر من بودم، او را حفظ می‌کردم، دروغ می‌گوید و حرف پوپولیستی می‌زند. چطوری می‌خواستند او را نگه دارند؟ قراردادی بسته و پولش را نمی‌دادند تا کار به فیفا، شکایت و محرومیت استقلال بکشد؟ قبلاً از این مشکلات در فوتبال‌مان اصلاً کم نداشته‌ایم. یک میلیون دلار به تیام یعنی ۱۱ میلیارد تومان؛ آیا این پول را داشتیم؟
منبع: خبرورزشی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *