جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

واضح ‌ترین عکس گرفته شده از کره ماه را ببینید!

اندرو مک کارتی، عکاس اجرام آسمانی astrophotographer با چینش عکسها کنار هم واضح‌ترین عکس ممکن از ماه که تاکنون گرفته شده را منتشر کرد.

ماه پنجمین قمر طبیعیِ بزرگ در سامانهٔ خورشیدی در میان ۱۷۳ قمر موجود در این سامانه است. قطرِ ماه حدودِ ۳٬۴۷۶ کیلومتر است. جوّ ندارد و در پهنهٔ آن دهانه‌های برخوردی درپیِ برخوردِ سنگ‌های آسمانی پدید آمده‌است.

کره ماه تنها جرم آسمانیست که بشر تاکنون توانسته بر روی آن قدم بگذارد، هرچند که در این بین بسیاری سفر به ماه از سوی انسان را رد کرده و آن را دروغ آمریکا و شوروی می پندارند!

مقدار متوسط فاصله کره ماه از زمین در مدار گردشش به دور این سیاره ۶۰۰،۳۸۴ کیلومتر و شکل آن کمی بیضوی است و کل آن به راحتی در درون خورشید جای می گیرد. میانگین سرعت کره ی ماه در این مدار ۳۷۰۰ کیلومتر در ساعت است.یعنی چیزی حدود سرعت سریعترین هواپیمای جت.بنابر این ماه نسبت به زمین مسافتی حدود فاصله نیویورک و لوس آنجلس را در یک ساعت طی می کند.مطلب جالب دیگراین است که بر اثر نیروی جاذبه و کشش،سرعت کره ی ماه در حال کم شدن است.کره ماه به اندازه تقریبی ۳۰ سانتیمتر در هر ۵ سال،در حین کاهش سرعت،در حال دور شدن از زمین است.بنابر این در طی ۶۰۰ میلیون سال،بزرگی ماه ۱۵% کوچکتر به نظر خواهد آمد.دورشدن کره ماه از زمین اثرات قابل توجهی را بر روی خورشید گرفتگی هایی که در آینده روی میدهد،خواهد داشت زیرا تدریجآماه قادر نخواهد بود خورشید را بطور کامل بپوشاند.!

واضح ‌ترین عکس گرفته شده از کره ماه را ببینید!

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *