جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ قبل از ظهر به وقت تهران

واشنگتن پست: سازوکار مالی اروپا با ایران، چالشی جدی برای هژمونی اقتصاد آمریکاست

واشنگتن پست: سازوکار مالی اروپا با ایران، چالشی جدی برای هژمونی اقتصاد آمریکاست

روزنامه “واشنگتن پست” آمریکا در گزارشی، اعلام رسمی سازوکار مالی جدید اروپایی‌ها برای تجارت با ایران از سوی مقامات ۳ کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان را مورد توجه قرار داده و ایجاد یک سازوکار مالی مستقل از نفوذ و فشارهای آمریکا را در میان مدت و بلندمدت، تهدیدی برای ادامه سلطه اقتصادی آمریکا بر جهان دانسته است.

با اعلام ایجاد سازوکار مالی جدید اروپایی‌ها برای تجارت با ایران، اروپا دست به ایجاد یک نهاد مالی مستقل زده است. این نهاد، پشتیبان ادامه تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران خواهد بود. نهادی که تاسیس آن می‌تواند عواقب زیادی برای اقتصاد جهانی و قدرت و “هژمونی” ایالات متحده آمریکا داشته باشد/ عصر ایران

 

سازوکار مالی اروپا دقیقا چه کارکردی برای ایران دارد؟

پاریس میزبان کانال مالی است و یک بانکدار برجسته آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد. انگلیس هم رئیس هیأت نظارت است و از هر کدام از این کشورها هم یک نفر از وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت.

دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌کشور بپیوندند. به این ترتیب تحریم های سنگین آمریکا علیه ایران با مانعی جدی مواجه شد و این کانال مراودات ایران با اروپا را سامان داده و نقل و انتقال پول را تسهیل می کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *