سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

واشنگتن‌پست: کره شمالی به دنبال مخفی نگه داشتن برخی تاسیسات اتمی خود است

روزنامه واشنگتن پست از قول مقام‌های آمریکایی گزارش داد، کره شمالی به دنبال حفظ بخشی از زرادخانه و تاسیسات تولید اتمی خود است و به صورت بالقوه آنها را از دید آمریکا مخفی می‌کند.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/4/10/441240_316.jpg

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت، ارزیابی موجود پس از نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور صورت گرفته است.

شواهد از زمانی جمع آوری شده که در نشست تاریخی دو طرف به تاسیسات مخفی تولید و استفاده از روش‌های مخفی کردن تسلیحات اتمی اشاره کردند.

شبکه خبری ان.بی.سی نیز گزارش کرده پیونگ یانگ اخیرا تولید سوخت برای تسلیحات اتمی (اورانیوم غنی شده) را در چند سایت مخفی و دور از دید افزایش داده است.

این شبکه خبری از قول منابع آگاهی که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که دولت کره شمالی به دنبال مخفی کردن این تاسیسات از چشم آمریکایی‌هاست.

این شبکه خبری هم‌چنین گزارش داد: هیچ شواهدی دال بر اینکه کره شمالی در حال کاستن از زرادخانه اتمی خود یا توقف تولید است، در دسترس نیست. شواهدی وجود دارد که این کشور به دنبال فریفتن آمریکاست.

کارشناسان نگرانی خود را بابت این مساله اعلام کردند که واشنگتن ممکن است بدون بررسی تمامی جوانب امر، توافق با کره شمالی را پذیرفته باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *