پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

واردات عروس داماد خارجی به کویت!

وزارت دادگستری کویت، با انتشار آماری عجیب عنوان داشته است که پسران و دختران کویتی تمایلی به ازدواج با هم نداشته  و عروس و دامادهایی خارجی را ترجیح می دهند…

 وزارت دادگستری با استناد به آمار سازمان شرعی ثبت ازدواج اعلام کرد که در مدت ۱۸ ماه سپری شده از اول سال ۲۰۱۵ تا شش ماهۀ اول سال ۲۰۱۶، تعداد ۳۳۶۴ پسر کویتی، با زنان خارجی ازدواج کردند.
به نوشتۀ روزنامۀ کویتی “الرأی”، این آمار، بیانگر رشد ازدواج پسران کویتی با زنان و دختران خارجی است. بر پایۀ این آمار، از اول ژانویۀ تا ۱۹ ژوئن سال جاری میلادی، ۴۷۶۶ واقعۀ عقد رسمی در ادارات دولتی کویت ثبت شده است که از این تعداد، ۱۰۶۴ مورد به ازدواج پسران با دختران و زنان غیرکویتی مربوط می شود که این تعداد، معادل ۲۲ درصد از کل ازدواج های ثبت شده در این مدت است که این میانگین در مقایسه با سال ۲۰۱۵، افزایشی ۳ درصدی را نشان می دهد. در سال ۲۰۱۵، شمار ازدواج های ثبت شده، ۱۱۷۰۷ بود که از این تعداد، ۲۳۱۰ مورد مربوط به ازدواج با دختران و زنان خارجی بود.
این آمار و ارقام عجیب از بیگانه خواهی دختران و پسران کویتی در حالی منتشر می شود که دولت این کشور، مشوق هایی در نظر گرفته بود تا پسران را به ازدواج با دختران کویتی، تشویق کند.
از میان این مشوق ها می توان به پرداخت وام ازدواج، تأمین فرصت شغلی برای زن در صورت شاغل نبودن و همچنین وعدۀ استخدام رسمی فرزندان، در مشاغلی که شرطِ اشتغال در آن ها، داشتن والدین کویتی است.
بر پایه این گزارش آماری، به نظر می رسد که هیچ یک از این مشوق ها نتوانسته اند از رشد ازدواج پسران کویتی با دختران خارجی جلوگیری کنند.
اما این موضوع تنها به مردان محدود نمی شود، چرا که بر اساس این آمار، ۱۳۰۸ مورد از ازدواج های ثبت شده در ۱۸ ماه مذکور، مربوط به زنان و دختران کویتی است که با مردان خارجی ازدواج کردند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *