چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۶ قبل از ظهر به وقت تهران

هوای تهران بارانی می شود

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز بعدازظهر سامانه بارشی وارد کشور می شود که شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز غربی و مرکزی و به صورت پراکنده سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می دهد و رگبار باران، گاهی رعد و برق را برای این نواحی به دنبال خواهد داشت.

https://media.mehrnews.com/d/2017/01/04/4/2327405.jpg?ts=1486462047399

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز به کشور، بارش های پراکنده تا آخر هفته در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد.

ایرنا نوشت: مسعود حقیقت اظهار کرد: آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز بعدازظهر سامانه بارشی وارد کشور می شود که شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز غربی و مرکزی و به صورت پراکنده سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می دهد و رگبار باران، گاهی رعد و برق را برای این نواحی به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بارش ها در اوایل امشب در استان های آذربایجان شرقی، نواحی مرکزی اردبیل و شمال زنجان تشدید می شود.

حقیقت ادامه داد: فردا، سه شنبه این سامانه بارشی در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس فعال می شود که رگبار، رعد و برق را به همراه خواهد داشت، همچنین این وضعیت به تدریج به مناطق غربی یزد و شمال کرمان خواهد رسید.

وی گفت: همچنین فردا بارش ها در استان های آذربایجان شرقی، غربی، جنوب اردبیل، شمال زنجان و نیمه غربی اصفهان شدت خواهد یافت و امکان آبگرفتگی معابر نیز وحود دارد، همچنین احتمال تگرگ هم وجود دارد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: پس فردا، چهارشنبه رگبار، رعد و برق و وزش باد در این مناطق ادامه دارد و بارش ها در دامنه های جنوبی البرز شدت خواهد داشت که فردا و پس فردا تهران نیز از بارش ها بی نصیب نخواهد بود.

وی گفت: این سامانه تا پنج شنبه در کشور فعال است و بر این اساس تا اخر هفته بیشتر نقاط کشور باران های پراکنده خواهد داشت و کشاورزان این مناطق در این مدت از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع به ویژه در ساعات پایانی روز خودداری کنند.

 

*** وضعیت هوای تهران / گرم ترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت اظهار داشت: تهران نیز فردا و پس فردا ( سه شنبه و چهارشنبه ) بارانی خواهد بود بیشینه دمای پایتخت روز گذشته ۲۹ بود، کمینه امروز صبح ۱۰ و بیشینه امروز تهران به ۲۹ تا ۳۰ درجه خواهد رسید، اما طی فردا و پس فردا تا دو درجه خنک تر می شود.

وی گفت: امروز صبح لاله زار در استان کرمان با ۴ درجه بالای صفر خنک ترین و میناب، اهواز، شوشتر، شوش و امیدیه با ۴۲ درجه گرمترین نقاط کشور بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *