پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ بعد از ظهر به وقت تهران

هواوی از خانواده پرچم‌ دارهای P40 را رونمایی کرد

امسال خانواده پرچم‌دارهای سری P هواوی دارای سه گوشی با مشخصات متفاوت هستند. برای اولین بار است که این غول چینی سه گوشی سری P معرفی می‌کند.

گوشی‌های P40 و P40 Pro و P40 Pro Plus جدیدترین پرچم‌دارهای دوربین‌محور هواوی هستند که با سخت‌افزار قدرتمند، دوربین متفاوت نسبت به گذشته و زبان طراحی جدید وارد بازار خواهند شد.

هواوی چندین ویژگی منحصربه‌فرد و نو روی این گوشی‌ها معرفی کرده است تا کاربران کمتر به یاد خلاء بزرگ‌ها آن‌ها، کمبود سرویس‌های گوگل بیفتد.

پیش‌نویس خودکار

 

گوشی‌های پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو پلاس کاملا اسمارت‌فون‌هایی با مشخصات جدید هستند ولی پی ۴۰ پرو را باید تلفیقی از دو گوشی رده بالای دیگر این شرکت، پی ۳۰ و میت ۳۰ دانست. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو پلاس در بازار موبایل سروصدای زیادی به پا کنند.

این گوشی‌ها با شعار تبلیغاتی Visionary Camera معرفی شدند و به خاطر چهار لبه خمیده نمایشگر Overflow Display‌ نامیده می‌شوند. با هم مشخصات و قابلیت‌های این سه گوشی را بررسی می‌کنیم:

صفحه‌نمایش

پی ۴۰ کوچک‌ترین نمایشگر را با ۶.۱ اینچ اولد +FHD در میان این خانواده دارد. دقت تصویر این نمایشگر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۲۲ پیکسل در هر اینچ است. نسبت نمایشگر به بدنه هم ۸۶.۳ درصد گزارش شده است و نرخ نوسازی تصویر آن ۶۰ هرتزی است.

 

پیش‌نویس خودکار

 

پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از نمایشگر اولد ۶.۵۸ اینچی با وضوح تصویر ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل سود برده و نرخ نوسازی تصویر آن ۹۰ هرتز است.

در هر سه نمایشگر شاهد یک ناچ کپسولی در گوشه بالا سمت چپ هستیم. جایی که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 در آن جای داده شده است.

 

پیش‌نویس خودکار

 

در زیر این نمایشگرها حسگر اثر انگشت قرار گرفته و اندازه آن نسبت به گذشته ۱.۳ برابر شده است تا کاربر راحت‌تر بتواند محل اسکن اثر انگشت را تشخیص دهد.

سخت‌افزار

هر سه گوشی خانواده P40 هواوی از یک پردازنده پرقدرت و بی‌نظیر سود می‌برند. پردازنده کرین ۹۹۰ فایوجی (Kirin 990 5G) که به تازگی توسط هواوی معرفی شده است و بالاترین عملکرد پردازشی و گرافیکی را دارد.

 

پیش‌نویس خودکار

 

گوشی‌های پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند ولی پی ۴۰ پرو پلاس دارای ۱۲ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو با هم ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای ذخیره‌سازی اطلاعات دارند.

 

پیش‌نویس خودکار

 

باتری گوشی پی ۴۰ کوچک‌تر از دو گوشی دیگر و ۳۸۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۲۲.۵ واتی است. پی ۴۰ پرو دارای باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری با شارژ ۴۰ وات و قابلیت شارژ بی‌سیم است ولی پی ۴۰ پرو پلاس باتری بسیار بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۵۵ واتی و شارژ بی‌سیم دارد.

دوربین

گوشی P40 بسیار مقرون‌به‌صرفه و سبک است. دوربین اصلی آن سه‌گانه است که شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دهانه f/1.9 و تشخیص فاز و فوکوس خودکار است. لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی ۱۷ میلی‌متری و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.4 و ۸۰ میلی‌متری که دارای لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۳ برابر و فوکوس خودکار است؛ دوربین‌های دیگر این گوشی هستند.

 

پیش‌نویس خودکار

 

دوربین تله‌فوتو گوشی پی ۴۰ پرو ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه f/3.4‌ و ۱۲۵ میلی‌متری است. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال و زوم ۵ برابری است اما گوشی پی ۴۰ پرو پلاس دارای دو دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی است. یکی دارای لنزی ۸۰ میلی‌متری با دهانه f/2.4 و زوم ۳ برابری و دیگری ۲۴۰ میلی‌متری با دهانه f/4.4 و زوم اپتیکال ۱۰ برابری است. هر دو دوربین تله‌فوتو هم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال دارند.

 

پیش‌نویس خودکار

 

دوربین اولتراواید این گوشی‌ها هم ۴۰ مگاپیکسلی با لنز متوسط ۱۸ میلی‌متری و دهانه عبور نور f/1.8‌ است. هر سه گوشی پی ۴۰ از ماژول دوربین سه‌بعدی ToF برای تشخیص عمق و حسگر تشخیص دمای رنگ بهره می‌برند.

 

پیش‌نویس خودکار

 

گوشی‌های ۴۰ پرو قابلیت فیلم‌برداری ۴k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه دارند. هواوی از یک فناوری به نام Super Steady Telephoto برای بهبود کیفیت فیلم‌ها و عملکرد لرزش‌گیر تصویر استفاده کرده است. کیفیت فیلم‌برداری گوشی پی ۴۰ معمولی همان ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه است.

تصاویر منتشر شده از کیفیت دوربین‌های گوشی‌های پی ۴۰ پرو هواوی نشان می‌دهد رقیب بسیار سرسختی برای آیفون و پیکسل‌های گوگل خواهند بود و در برخی ویژگی‌ها حتی بهتر از سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ هستند.

امکانات جانبی و قیمت

علاوه بر اینکه هر سه گوشی با قابلیت ارتباطات ۵G عرضه شدند و از اندروید ۱۰ اوپن‌سورس با پوسته EMUI 10.1 بهره می‌برند؛ دارای ارتباطات وای‌فای ۵، بلوتوث ۵.۱، استاندارد ضد آب IP53 (نه چندان خوب) و نرم‌افزارهای تماس تصویری و صوتی MeeTime هستند.

 

پیش‌نویس خودکار

 

پی ۴۰ با قیمت پایه ۷۹۹ یورو برای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود ولی پی ۴۰ پرو برای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قیمتی ۹۹۹ یورویی دارد. پی ۴۰ پرو پلاس هم قیمتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو خواهد داشت./یک پزشک

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *