شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ قبل از ظهر به وقت تهران

همه چیز در مورد سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایعی است که معمولا در آقایان و در سنین بالا رخ می دهد. این سرطان می تواند آسیب های زیادی را به بیماران وارد کند و سلامتی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی، چک آپ های منظم در زنان و مردان پس از سنین ۵۰ سالگی اهمیت زیادی دارد و به تشخیص انواع سرطان از جمله تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه کمک می کند. بسیاری از افراد به دنبال درمان قطعی سرطان نازوفارنکس هستند که این امر به نوع توده و فازی که توده در آن قرار دارد بستگی دارد.

همه چیز در مورد سرطان پروستات

علائم سرطان پروستات

اولین مسئله ای که توصیه می شود در رابطه با سرطان پروستات مد نظر قرار دهید شناخت علائم این بیماری است. هر چقدر به علائم بیماری آشنایی بیشتری داشته باشید، زودتر می توانید برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید. برخی از علائم این سرطان به شرح زیر هستند:

  • در این سرطان بیمار احساس می کند که مثانه اش همیشه پر است

  • در این سرطان بیمار نیاز به ادرار کردن مکرر دارد

  • در این سرطان بیمار دچار اختلالات نعوظ می شود

  • در این سرطان بیمار درد شدیدی را در زمان خروج ادرار تجربه می کند

کدام عوامل خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می دهند؟

دلایل زیادی وجود دارند که منجر به بروز سرطان پروستات می شوند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

  • ژنتیک: کسانی که در سابقه خانوادگی خود کسانی را دارند که به این سرطان مبتلا شده اند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آن وجود دارند.

  • سبک زندگی ناسالم: پیروی از سبک زندگی ناسالم مانند عدم تحرک و استعمال دخانیات می تواند خطر بروز این سرطان را افزایش دهد.

  • سن: سن یکی از مهمترین عواملی است که باعث بروز این سرطان می شود. مردان با افزایش سن در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

روش های تشخیص این سرطان چیست؟

روش های متعددی برای تشخیص سرطان پروستات وجود دارند. پرتودرمانی و شیمی درمانی از جمله درمان های معمول این سرطان هستند. شیمی درمانی می تواند به صورت تزریقی و یا مصرف دارو باشد که منجر به از بین رفتن و توقف رشد سلول های سرطانی می شود. گاهی ممکن است پزشک تصمیم به انجام جراحی گیرد که در این روش توده سرطانی از بدن خارج می گردد.

همه چیز در مورد سرطان پروستات

آیا این سرطان درمان پذیر است؟

افرادی که به بیماری سرطان پروستات مبتلا هستند معمولا در این زمینه سوال می پرسند که آیا این سرطان درمان پذیر است. به طور کلی، باید بدانید با توجه به پیشرفت هایی که در علوم پزشکی رخ داده است، تقریبا تمامی سرطان ها درمان پذیر شده اند. با وجود این، درمان این سرطان به موارد متعددی از جمله نوع تومور و فاز آن بستگی دارد. معمولا درمان تومورهای بد خیم با چالش ها و مشکلات بسیار زیادی همراه است. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با پزشکان و متخصصان مشورت نمایید.

چگونه برای تشخیص سرطان سینه اقدام کنیم؟

تشخیص سرطان سینه به شما کمک می کند هر چه زودتر پلن های درمانی را اقدام کنید. برای تشخیص سرطان سینه روش های متعددی وجود دارند. پزشک ابتدا با معاینه فیزیکی اقدام به تشخیص سرطان سینه می کند. پس از آن بیمار برای انجام امور دیگری از جمله آزمایش خون، سی تی اسکن، ام آر آی، ماموگرافی، سونوگرافی و بیوپسی فرستاده می شود. نتایج بدست آمده از این آزمایشات می توانند به تشخیص سرطان سینه کمک کنند و در نتیجه پزشک می تواند پلن های درمانی خود را با دقت بسیار بیشتری انتخاب نماید.

درمان قطعی سرطان نازوفارنکس به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیاری از افراد به دنبال درمان قطعی سرطان نازوفارنکس هستند. بهتر است بدانید درمان قطعی سرطان نازوفارنکس به عوامل متعددی بستگی دارد. ابتدا باید پزشک نوع تومور را مشخص کند. درمانی که برای تومورهای خوش خیم به کار برده می شود با درمانی که برای تومورهای بدخیم پیشنهاد می شوند متفاوت است. پس از آن؛ پزشک باید به این مسئله توجه کند که رشد تومور در کدام فاز است. بی شک، اگر تومور در مراحل بسیار حاد قرار گرفته باشد، ممکن است دیگر درمان قطعی سرطان نازوفارنکس وجود نداشته باشد و پزشک تنها برای کنترل علائم اقدام نماید.

همه چیز در مورد سرطان پروستات

برای درمان سرطان پروستات به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سرطان پروستات در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این سرطان خود را با علائم متعددی از جمله ادرار مکرر و درد در ناحیه مثانه و اندام تناسلی نشان میدهد. این بیماری معمولا در سنین بال رخ می دهد و ژنتیک یکی از مهمترین عواملی است که منجر به بروز این سرطان می گردد. اگر به دنبال پزشک حاذقی برای تشخیص و درمان سرطان هستید، می توانید به دکتر فرشید اربابی مراجعه کنید و از خدمات گسترده ایشان در درمان سرطان بهره مند گردید.

 

برچسب ها : سرطان پروستات,تشخیص سرطان سینه,سرطان نازوفارنکس,فرشید اربابی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *