شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

همه چیز درباره تعویض روکار کابینت

همه کسانی که به فکر تعویض روکار یا روکش کابینت ها هستند می خواهند بدانند آیا این کار نتیجه خوبی دارد یا نه. در تصاویر میبینید که بدنه کابینت های خانه وضعیت خوبی دارند و صاحبخانه می خواهد درهای آن را تعویض کنید. در تصویر بعد میبینید که درهای جدید روی بدنه قبلی بسیار خوب از آب درآمده و انگار کابینت ها تازه خریداری شده اند. اگر دقیق شوید متوجه خواهید شد که حتی پیشخوان، کفپوش و رنگ حفظ شده است. اما از آنجاییکه کابینت در ظاهر کلی آشپزخانه نقش دارد، انگار آشپزخانه کلا عوض شده. چون کابینت ۷۵ درصد از فضای آشپزخانه را اشغال می کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

با تغییر کابینت کل آشپزخانه را تغییر می دهید. به جای تعویض کل کابینت یا رنگ آن بهتر است روکار کابینت را تعویض کنید.

 

تعویض روکار چیست؟ 

کابینت از بدنه، در، کشو و دستگیره تشکیل شده. در تعویض روکار روکش چوبی یا لمینت به بیرون بدنه نصب می شود. این روکش در چهار نوع موجود است.
⦁ ونیر PSA: این ورقه های چسبی از نوع ونیر چوب هستند.
⦁ ونیر معمولی: درست مانند ونیر بالا اما چسب ندارد. آن را با چسب مخصوص و سیمان می چسبانند.
⦁ ونیر چوبی: لایه ونیر چوبی وصل می شود.
⦁ تخته ام دی اف: ام دی اف با لایه ونیر تزئینی.

ونیر چوبی را می توانید مستقیما از کارخانه بخرید اما باید مطمئن شوید برای کابینت شما مناسب است. می توانید در و کشو را هم کلا تعویض کنید. می توانید دستگیره های قبلی را مجددا به کار ببرید اما اغلب صاحبخانه ها دستگیره جدید وصل می کنند.

 

هزینه و مسائل دیگر

تعویض روکش ارزان نیست و معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از تعویض کل کابینت تمام می شود. اگر خودتان این کار را انجام دهید آن وقت چه؟ گرچه شاید کیفیت ظاهری کمتر باشد اما خودتان می توانید از پس آن بربیایید. بسیاری از شرکت ها در، کشو و روکش چسبی آماده می فروشند تا خود صاحبخانه آن را نصب کند. با این حال در این صورت هم هزینه آن ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه تعویض کل کابینت را شامل می شود.

 

اندازه گیری

ابتدا باید کابینت ها را اندازه گیری کنید. اندازه گیری ها باید دقیق باشد. در این مورد صاحبخانه نیم ساعت را به این کار اختصاص داد.

برداشتن در و کشو

اگر از شرکت کمک گرفته اید علاوه بر اندازه گیری در و کشوی کابینت را هم در عرض یکی دو ساعت جدا می کنند. می توانید آنها را فروخته یا ببخشید. سپس باید کابینت ها را خالی کنید.

چسباندن چسب
ما در اینجا به بدنه کابینت ورق چسبی ونیر چسباندیم. این مرحله سخت ترین مرحله است که دو تا چهار نفر باید در عرض یکی دو روز با نهایت دقت آن را انجام دهند. برخی از همان چسب ونیر استفاده می کنند و برخی هم چسب جداگانه خریده و ورقه به کابینت می چسبانند. این کار باید با نهایت دقت انجام شود.

نصب درها
پس از اینکه ورق جدید کابینت و بدنه را پوشاند باید کشوها را نصب کنید. می توانید قسمت جلوی کشو را تعویض کنید. در صورتی که بدنه کشو وضعیت خوبی نداشته باشد می توانید کل آن را تعویض کنید.

نصب درهای جدید
حالا باید درهای جدید را نصب کنید. درصورتی که در وضعیت خوبی داشته باشد می توانید فقط به آن روکش بزنید. در جدید معمولا با لولای جدید نصب می شود.

وصل کردن دستگیره
در مرحله آخر باید دستگیره در و کشو را وصل کنید. حتی می توانید از دستگیره های قدیمی هم استفاده کنید تا هزینه ها کمتر شود.

تمیز کاری
تعویض روکش کابینت گرد و خاک زیاد ایجاد می کند. به همین دلیل پس از اتمام باید همه جا را جاروبرقی کنید تا تمام گرد و خاک روی سطح تمیز شود.

نتیجه
پس از اتمام کار آشپزخانه ای جدید با کابینت های جدید خواهید داشت که هزینه آن هم نصف هزینه تعویض کل کابینت تمام شده است.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *