شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

همه چیز درباره آسانسور برج خلیفه دومین آسانسور سریع دنیا

برای آسانسور های برج خلیفه از سیم بکسل آسانسور فولادی با کیفیت بسیار بالا در قطر ۱۰ میلی متر استفاده شده است. طول این سیم بکسل ها ۵۰۰ متر است و برای تحمل وزن سنگین کابین آسانسور و مسافران از ۱۲ رشته سیم برای هر آسانسور استفاده شده است.

 

همه چیز درباره آسانسور برج خلیفه دومین آسانسور سریع دنیا

همه چیز درباره آسانسور برج خلیفه دومین آسانسور سریع دنیا

برج خلیفه یک آسمان خراش بلندمرتبه در دبی، امارات متحده عربی است که بلندترین ساختمان جهان به شمار می رود. این برج ۸۲۸ متر ارتفاع دارد و دارای ۱۶۳ طبقه است. برج خلیفه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و نام آن به افتخار شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، تغییر یافت . برای ساخت این برج از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا بهره گرفته شده است.

ویژگی های برج خلیفه

این برج یک مرکز مسکونی، تجاری و تفریحی است. که دارای بیش از ۱۰۰۰ واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر، ۱ کتابخانه، ۱ هتل، ۱ مرکز خرید و ۱ سالن کنسرت می باشد. سازه منحصر به فرد برج خلیفه مقاوم در برابر باد و زمین لرزه طراحی شده است. از دیگر ویژگی های خاص برج خلیفه که به یک جاذبه گردشگری محبوب بدل شده است می توان به آسانسور های آن اشاره کرد. سرعت فوق العاده این آسانسور ها برای بازدید کنندگان بسیار جذاب است. برج خلیفه در جهان با عنوان نمادی از دبی و امارات متحده عربی شناخته می شود.

آسانسور برج خلیفه

یکی از مشکلاتی که ارتفاع زیاد برج خلیفه ایجاد می کرد حمل و نقل افراد و تجهیزات با سرعت بالا در طبقات بود. از این رو مهندسین برای حل این مشکل در این ساختمان از ۵۸ آسانسور و ۸ پله برقی استفاده کردند. آسانسور های برج خلیفه به دو نوع مسافری و خدماتی تقسیم می شوند و دارای ظرفیت هایی بین ۱۲ تا ۵۵ نفر می باشند. این آسانسور ها با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها ساخته شده است و با سرعتی معادل ۱۶ متر بر ثانیه به عنوان دومین آسانسور سریع در جهان شناخته می شوند. آسانسورهای برج خلیفه یکی از شاهکارهای مهندسی و تکنولوژی هستند که به زیبایی و شکوه این برج افزوده اند.

همه چیز درباره آسانسور برج خلیفه دومین آسانسور سریع دنیا

سیم بکسل آسانسور برج خلیفه

برای آسانسور های برج خلیفه از سیم بکسل آسانسور فولادی با کیفیت بسیار بالا در قطر ۱۰ میلی متر استفاده شده است. طول این سیم بکسل ها ۵۰۰ متر است و برای تحمل وزن سنگین کابین آسانسور و مسافران از ۱۲ رشته سیم برای هر آسانسور استفاده شده است. ظرفیت باربری سیم بکسل های آسانسور برج خلیفه نزدیک به ۱۰۰ تن است. این سیم بکسل ها به طور منظم توسط تکنسین های فنی بازرسی شده و در صورت ایجاد هر نقصی بلافاصله به تعویض سیم بکسل آسانسور می پردازند. عمر مفید سیم بکسل آسانسور برج خلیفه ۱۰ سال تخمین زده شده است.

منبع: فروشگاه آچار فرانسه

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *