پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

همه نگاه‌ها به مشت‌ های احسان روزبهانی تنها نماینده بوکس ایران

احسان روزبهانی، بوکسور وزن ۸۱- کیلوگرم، تنها نماینده بوکس ایران در رقابت‌های المپیک ریو است. او حدود دو سال پیش اولین سهمیه کاروان ایران را در المپیک ریو به دست آورد.

%postname%

احسان روزبهانی، بوکسور وز  ن ۸۱- کیلوگرم، تنها نماینده بوکس ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو است. او حدود دو سال پیش اولین سهمیه کاروان ایران را در المپیک ریو به دست آورد و چراغ اول ایران را در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان روشن کرد. احسان روزبهانی اولین بوکسور ایرانی است که بعد از انقلاب ۵۷ توانست به مدال طلای جهان دست یابد. او در رقابت‌های ستارگان جهان مدال طلا را به گردن آویخت و پس از آن همه در جهان روزبهانی را به عنوان قهرمان جهان شناختند ولی به گفته خودش این مدال برای مسئولان فدراسیون بوکس اهمیتی نداشت.

روزبهانی در حالی با اکبر احدی مربی تیم ملی بوکس حرفه‌ای ایران تمرینات خود را در مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌کرد که تنها به یک اردوی برون مرزی اعزام شد و در آنجا هم به دلیل دور بودن از رقابت‌ها از ناحیه بینی دچار مصدومیت شد. صورت یک بوکسور هنگامی که مشت نمی‌خورد با اولین ضربات حریف پاره یا کمبود می‌شود. روزبهانی تنها مشکل اعزام نداشت او بدون حریف تمرینی، تمرین می‌کرد و حتی فدراسیون بوکس زحمت دعوت از یک  بوکسور هم‌وزن روزبهانی را به خودش نداد. با همه این مسائل او یک بوکسور است و از ابتدای  ورزش طعم تلخ محرومیت رشته ورزشی خود را چشیده است. همیشه بوکسورها با همین شرایط پا به المپیک می‌گذارند. پیش از احسان روزبهانی، مرتضی سپهوند که حالا همه او را فراموش کرده‌اند هم همین شرایط را تجربه کرده بود.

نماینده بوکس ایران با تمام این مشکلات به المپیک ریو رسید. او پیش از این در رقابت‌های المپیک لندن در مرحله ۱/۴ نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت و از رسیدن به اولین مدال  تاریخ بوکس ایران در المپیک باز ماند. روزبهانی در رقابت‌های المپیک ریو در بازی اول حریفی از کشور هلند را پیشرو دارد. به نظر پیتر مولنبرگ نمی‌تواند حریف سرسختی برای روزبهانی محسوب شود ولی او در دور بعد با برنده بازی روسیه و اوکراین دیدار خواهد کرد که در آن دیدار می‌توان بوکس سنگینی را برای روزبهانی پیش‌بینی کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *