چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

همسر مخفی پادشاه، باز هم آل‌سعود را سرکیسه کرد

دادگاه عالی لندن حکم پرداخت ۲۰ میلیون پوند (حدود ۳۰ میلیون دلار) غرامت از سوی آل سعود به “جنان حرب” همسر مخفی “فهد بن عبدالعزیز” پادشاه اسبق عربستان سعودی را صادر کرد.

%postname%

این حکم پس از مدت طولانی کشمکش قضایی میان جنان و شاهزاده “عبدالعزیز” پسر فهد صادر شد.

پایگاه اینترنتی دیلی میل انگلستان گزارش داد: این حکم شامل غرامتی به میزان ۱۵ میلیون پوند، اعطای دو آپارتمان شیک و احترام به توافق مادام العمر با وی است اما شاهزاده ضمن اعتراض به این حکم، گفت که نه به عنوان شخص حقیقی، بلکه به عنوان وکیل پدرش در این مناقشۀ قضایی شرکت کرده است.شاهزاده عبدالعزیز برای لغو اقامه دعوی در دادگاه استیناف برای سومین بار کوشیده و ادعا کرد که قاضی در زمینه توافق لازم الاجرا اشتباه کرده و از ابتدا علیه وی بوده است.

“لرد گرابینر” وکیل بریطانیایی گفت که قبل از صدور حکم قاضی به نفع جنان در نوامبر ۲۰۱۵ وکیل دیگری از تیم وکلای ویژه شاهزاده عربستانی با انتشار مقاله ای از رفتار قاضی در پرونده دیگری مربوط به خطوط هواپیمایی انگلستان که ربطی با پرونده این شاهزاده نداشت، انتقاد کرده بود.

وی گفت؛ قاضی نامه ای حیرت آور نوشته که نشان دهنده امکان جانبداری در این پرونده به نفع همسر مخفی فهد است.

جنان حرب نیز تاکید کرد که در سال ۱۹۶۸ وقتی ۱۹ ساله بوده با فهد که در آن زمان شاهزاده بود، ازدواج کرده، اما در سال ۱۹۷۰ به خاطر مخالفت خانواده فهد، از عربستان اخراج شده است.

وی افزود: عقد شرعی ما در جشنی مخفی در مارس ۱۹۶۸ در “قصر الشرفیه” جاری شد، اما شماری از اعضای خاندان با این وصلت مخالف بودند، چون می گفتند که من از یک خانواده مسیحی فلسطینی هستم.
این زن در سال ۱۹۷۴ با یک وکیل لبنانی ازدواج کرد و از وی صاحب دو دختر شد.

وی افزود که پادشاه مبالغ فوق را به وی داده تا از آن برای نگهداری و تربیت دخترانش استفاده کند.

همچنین مبلغ یک میلیون پوند به وی داد تا آپارتمانی در “چلسی” خریداری کند که مدتی بعد دومین آپارتمان را خرید تا اینکه پس از مدتی این دو آپارتمان را به مبلغ یک میلیون و نهصد هزار پوند به پادشاه فروخت.

فهد در سال ۲۰۰۱ میلادی مبلغ ۵ میلیون پوند را از طریق وکیلش به نام “فایز مارتینی” به این زن داد که مارتینی ۱۰۰ هزار پوند را به عنوان هزینه حواله کسر نمود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *