سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

هلاکت ۳۳۰ داعشی در غرب عراق

نیروهای عراق در یک هفته گذشته ،۳۳۰ نفر از عناصر گروه ترویستی – تکفیری داعش را در مناطق غرب این کشور به هلاکت رساندند.

روزنامه عراقی «الصباح »،روز شنبه نوشت: نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش این کشور در جریان عملیات آزاد سازی منطقه الجبه در شمال منطقه البغدادی و شهرستان الرطبه ۳۳۰ عنصر تروریستی داعش را از پای درآوردند.
براساس این گزارش سرکرده عملیات نظامی گروه تروریستی داعش و ده نفر از همراهان او و ۳۵ عامل انتحاری در میان این کشته شدگان قرار دارند.
به نوشته این روزنامه، نیروهای عراقی در جریان عملیات خود در این مناطق ده ها انبار اسلحه و خودروهای بمب گذاری شده و نیز خودروهای نظامی حامل تیربارهای این گروه تروریستی و نیز پهپاد جاسوسی آنها را منهدم ساختند.
مقامات محلی در استان الانبار عراق روز جمعه اعلام کردند، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در غرب استان الانبار منطقه «جبه» را آزاد کردند.
عملیات آزاد سازی منطقه البغدادی از روز چهارشنبه آغاز شده است.
در همین حال منابع محلی در شهر ‘خالدیه’ واقع در شرق شهر رمادی اعلام کردند، نیروهای عراقی حمله گسترده عناصر داعش به منطقه بوعیثه و مناطق اطراف آن را دفع کردند.
در عملیات نیروهای عراقی دست کم ۸۰ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.
گروه تروریستی داعش از اوایل سال ۹۳ بخش هایی از عراق را اشغال کرده است، اما نیروهای عراقی طی ماه های گذشته، مناطقی در شمال و غرب عراق را از وجود عناصر این گروه تروریستی پاکسازی کرده اند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *