پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

هلاکت بیش از ۲۵ داعشی در دیرالزور سوریه

بیش از ۲۵ تروریست داعشی در عملیات هلی به وسیله بالگرد در منطقه غربی شهر دیرالزور به هلاکت رسیدند.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۲۵ داعشی و اسارت چند تن دیگر در عملیات هلی‌برن نیروهای ائتلاف آمریکا در مناطق تحت اشغال داعش در دیر الزور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عملیات هلی‌برن بعد از ظهر روز یکشنبه توسط چهار بالگرد در منطقه “الکبر” در حومه غربی شهر دیر الزور و در مسیر شهر رقه، مرکز خلافت خودخوانده داعش صورت گرفته است.

وی افزود: نیروهایی که از این بالگردها پیاده شدند یک خودروی داعش را هدف قرار دادند که در نتیجه به کشته شدن تمامی داعشی‌ها منجر شد. آن‌ها همچنین ایست‌هایی را در مسیر بین الکبر و تصفیه‌خانه آب در نزدیکی محل عملیات، ایجاد کردند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه از بین نیروهایی که در عملیات هلی برن شرکت کردند برخی به زبان عربی صحبت می‌کردند. در این عملیات ۲۵ داعشی کشته و تعدادی نیز اسیر شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه احتمال داده که این نیروها جزو ائتلاف بین المللی آمریکا باشند. آمریکا پیشتر نیز دو بار اقدام به انجام عملیات هلی‌برن در سوریه کرده و توانسته با اسارت برخی اعضا و به دست آوردن اطلاعات در مرحله بعد ضربات سختی به داعش وارد کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *