شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

هزینه اجرای قفسه بندی پالت راک چقدر است؟

هزینه اجرای قفسه بندی پالت راک به دلیل تنوع زیادی که در این قفسه ها از نظر ابعاد و جنس وجود دارد، در بازه گسترده ای تغییر می کند. این قفسه ها که بیشترین کاربرد را در انبارهای صنعتی دارند، نسبت به قفسه های ساده تر از قبیل قفسه مشبک با قیمت های بالاتری ارائه می شوند. به همین دلیل برای برخی از افراد تردید در این زمینه وجود دارد که چرا برخی از قفسه ها نرخ های ارزان تری دارند. در ادامه تمام فاکتورهای موثر در تعیین قیمت اجرای قفسه پالت را بررسی خواهیم کرد.

هزینه اجرای قفسه بندی پالت راک چقدر است؟

قفسه بندی پالت راک چیست؟

در انبارهای بزرگ که تعداد بار و کالا زیاد است، برای جا به جایی سریع محصولات از پالت استفاده میشود. بر روی پالت ها تعداد زیادی از بار و کالا با بسته بندی و ابعاد مشابه قرار گرفته و توسط لیفتراک در ردیف مورد نظر از قفسه چیده میشوند. اجرای قفسه بندی پالت راک برای این قبیل انبارها یکی از بهترین گزینه ها محسوب میشود و برای چیدمان پالت های حاوی بار مورد استفاده قرار میگیرند.

قفسه پالت راک یکی از انواع قفسه های فلزی صنعتی است که قدرت تحمل بسیار بالایی دارند. این قفسه ها از کف تا ارتفاع ۱۶ متر از فضای داخل انبار را تا ۱۰ طبقه می تواند قفسه بندی کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این قفسه ها، چیدمان بار توسط ماشین آلات لیفتراک و بالابرهای مخصوص است. چون وزن پالت ها بالا است و ارتفاع قفسه نیز زیاد بوده و نیروهای انسانی نمی توانند بار را با دست در آنها قرار دهند.

قیمت قفسه پالت راک

در خرید قفسه راک هزینه هایی که برای آن پرداخت می شود اهمیت زیادی دارد. چون این قفسه ها قیمت نسبتا بالایی دارند و به همین دلیل باید کیفیت سازه با هزینه پرداختی تناسب داشته باشد. در محاسبه قیمت و هزینه اجرای قفسه پالت راک فاکتورهای متعددی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

ابعاد قفسه پالت راک

قفسه های پالت راک متناسب با اندازه پالت ها و تعداد آنها در ابعاد مختلفی تولید میشوند. به عنوان مثال در محصولت ارائه شده توسط بهین انبار آرا، قفسه پالت راک دارای دهانه ۱۳۵، ۲۷۰، ۳۳۰ و ۳۹۰ سانتی متر و عمق آن ۹۰، ۱۰۰ و ۱۱۰ سانتی متر در نظر گرفته میشود. این ابعاد متناسب با شرایط انبار و اندازه بار و کالاها قابل تغییر هستند. هر اندازه ابعاد قفسه بیشتر باشد، به همان نسبت اجزای بیشتری در آن کاربرد داشته و به همین دلیل قیمت نهایی محصول افزایش پیدا می کند.

هزینه اجرای قفسه بندی پالت راک چقدر است؟

جنس قفسه پالت راک

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در تعیین قیمت قفسه فلزی، متریال به کار رفته در آنها است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، فلزات همگی از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند و میزان مقاومت آنها در برابر وزن بار و کالا تفاوت دارد. علاوه براین، برخی از متریال های فلزی در تماس با مواد خورنده مقاومت نداشته و بدنه و سایر اجزای قفسه های تولید شده با آنها به مرور دچار پوسیدگی میشوند.

بالا بودن قیمت اجرای قفسه پالت راک در بسیاری از مواقع به دلیل کیفیت زیاد فلزات به کار رفته در آنها است.

طراحی اختصاصی قفسه راک

قفسه های پالت راک را می توان به دو گروه قفسه های آماده و قفسه های سفارشی تقسیم بندی کرد. قفسه های سفارشی بر اساس شرایط محیط طراحی و تولید شده و بسیاری از ویژگی های آن منحصر به فرد است. این کاملا طبیعی است که اگر طراحی قفسه به صورت اختصاصی انجام شود، هزینه بیشتری از سوی سازنده دریافت می شود. پرداخت هزینه کمی بیشتر تضمین می کند که ساختار قفسه کاملا با شرایط انبار تناسب داشته و به همین  دلیل دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

قیمت قفسه پالت راک در کارخانه

از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در محاسبه هزینه اجرای قفسه پالت راک، تعداد واسطه ها است. بسیاری از مراکز فروش قفسه های فلزی واسطه هستند نه تولیدکننده! به همین دلیل نرخ و قیمت هایی که اعلام می کنند بیشتر از قیمت درب کارخانه است. تولیدکننده های اصلی به دلیل حذف واسطه ها این محصولات را با قیمت های ارزان تری ارائه می دهند و این مساله در فروش تمام انواع بار و کالا و محصول وجود دارد.

به همین دلیل بهتر است برای خرید قفسه پالت راک ارزان قیمت تولیدکننده های این محصولات را انتخاب کنید. علاوه بر تولیدکننده ها، نمایندگی ها نیز نرخ های مناسب تری را برای این قفسه ها ارائه می دهند.

هزینه اجرای قفسه بندی پالت راک چقدر است؟

هزینه نصب قفسه پالت راک

به همان اندازه که طراحی و ساخت قفسه های پالت راک پیچیده و تخصصی است، نصب آنها نیز زمان بر بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. بسیاری از تولیدکننده های این قفسه ها علاوه بر ارائه خدمات ساخت، در زمینه نصب نیز فعالیت دارند. در مرحله نصب لازم است نقشه انبار مد نظر قرار گرفته شده و بر همین اساس چیدمان قفسه ها، طبقه بندی و تعیین عرض راهروها انجام شود.

به دلیل تخصصی و زمان بر بودن فرایند نصب، بخشی از هزینه های اجرای قفسه بندی پالت راک مربوط به نصب این سازه ها است.

قیمت قفسه پالت راک نو و دست دوم

قفسه های پالت راک موجود در بازار برخی نو هستند و تعداد اندکی از آنها دست دوم و کارکرده می باشند. قفسه های دست دوم علیرغم اینکه نقاط ضعف زیادی دارند، اما با قیمت های ارزان تری ارائه میشوند. این در حالیست که هزینه اجرای قفسه پالت راک نو بیشتر از دست دوم است. از آنجا که قفسه های نو دارای کیفیت تضمین شده بوده و گارانتی دارند، پرداخت هزینه کمی بیشتر برای خرید آنها کاملا معقول است. قفسه های راک دست دوم قیمت ارزان تری دارند، اما این احتمال وجود دارد که اجزای آنها دارای ترک های ریز و پنهانی باشند و نتوانند وزن زیاد بار و کالا را تحمل کنند.

خرید قفسه پالت راک ارزان قیمت

با توجه به مواردی که در طول متن به آن اشاره شد، برای کاهش هزینه اجرای قفسه پالت راک کافیست این سازه ها را از تولیدکننده اصلی خریداری کنید. تولیدکننده ها بدون واسطه محصولات را ارائه داده و قیمت قفسه های آنها پایین تر از سایر مراکز فروش خواهد بود. نکته بسیار مهم اینکه، به دلیل پرداخت هزینه کمتر نباید کیفیت را نادیده گرفت و به همین دلیل انتخاب و خرید قفسه های دست دوم را توصیه نمی کنیم.

 

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *