سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۲ قبل از ظهر به وقت تهران

نیویورک‌ تایمز در گزارشی مدعی شد: رشد گرایش به مسیحیت در ایران !

شفقنا نوشت: نیویورک تایمز در گزارشی به قلم مصطفی آکول مدعی شد: اعتراضات ضد دولتی در روزهای آخر سال ۲۰۱۷ در ایران نشان داد که تعدادی از مردم با سیستم مخالفت دارند. تعداد اندکی از دین خود رنجیده خاطر شده اند، تعدادی به مذاهب دیگر سوق پیدا کرده اند و تعدادی هم به دین مسیحیت گرایش پیدا کرده اند.

http://mohabatnews.com/fa/wp-content/uploads/2018/04/masihi_afghani.jpg

* بر طبق گزارش های سایت های خبری مسیحی، گرایش به دین مسیحیت در ایران رشد کرده است. یک شبکه تلویزیونی مسیحی نیز مدعی شده است که رشد گرایش به مسیحیت در ایران بیش از دیگر نقاط جهان است. بر اساس مطالعات دو پژوهشگر در سال ۲۰۱۵ توسط دوئین الکساندر میلر از دانشگاه سنت ماری در سن آنتونیو و پاتریک ژوهانسون از موسسه بین المللی سنگاپور تخمین زده شده است تعداد ایرانی هایی که از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۰ به دین مسیحیت گرایش پیدا کرده اند حدود ۱۰۰ هزار نفر را شامل می شوند.

* پیش تر هم حجت الاسلام مهدی امجدی زاده، امام جمعه باخرز که به عنوان جوانترین امام جمعه ایران معروف است از افزایش تعداد کلیساهای خانگی در نیشابور و شیراز خبر داده بود. امجدی زاده، در گفتگو با شفقنا درباره تبلیغ مسیحیت در مناطق مختلف ایران گفته بود:« متاسفانه شیراز پایگاه تبادل افکار ادیان و فرقه های نوظهور تبدیل شده است و مخصوصا مسیحیت در شیراز آمار بسیار بالایی کلیسای خانگی دارند و در حال فعالیت اند. زمانی که در قم بودم، دو منطقه کشور را نسبت به موضوع مسیحیت حساس معرفی کردند که یکی از آنها شیراز و دیگری نیشابور بود. شیراز در زمینه دین مسیحیت به شدت فعالیت می کند. در روستاهای اطراف شیراز برای تبلیغ مسیحیت، از طریق کمک به مردم به صورت در اختیار گذاشتن پزشک و دندانپزشک به شکل رایگان جوان ها را جذب می کنند. همچنین جلسات جشن و نشاط نیز برگزار می کنند. در نیشابور نیز که یک شهر مسلمان نشین، شیعه نشین و منسوب به اهل بیت (ع) است به شدت کلیسای خانگی افزایش یافته است و با اینکه شهر نسبتا کوچکی است ۱۱ کلیسای خانگی در آنجا وجود دارد.»

* حجت الاسلام و المسلمین صابری تولایی، عضو جامعه مبلغین نیز پیش تر به شفقنا گفته بود: «بحث تبلیغ مسیحیت در ایران از دیرباز وجود داشته و در قالب ها و اشکال مختلفی به وقوع می پیوسته است امروز نیز مدتی است که پدیده افزایش تعداد کلیساهای خانگی به ویژه در دو شهر شیراز و نیشابور مطرح است که به تبع آن عده ای در جذب جوانان به دین مسیحیت می کوشند؛ این افراد از طریق فضاهای مجازی افراد را جذب کرده و پس مدتی دوستی آنها را به مکان هایی با عنوان کلیساهای خانگی می کشانند و کم کم نیز آموزه های مسیحیت را برای آنها بیان و ترویج می کنند. حجت الاسلام احمد صابری تولایی، معتقد است که در حال حاضر نه تنها کلیساهای خانگی بلکه بسیاری از مجموعه هایی که رقیب دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) هستند در حال افزایش اند.»

* در همین حال پیشتر هم موسسه پیو در تحقیقاتی در خصوص گرویدن به اسلام و خارج شدن از دین اسلام در آمریکا آورده بود: مطالعه موسسه پیو در سال ۲۰۱۷ درخصوص مسلمانان آمریکا نشان می دهد ۲۴ درصد از افرادی که به عنوان مسلمان بزرگ شده اند، از این دین خارج شده اند. در میان این گروه ۵۵ درصد خود را پیرو هیچ دینی نمی دانند، ۲۲ درصد به مسیحیت گرویده اند و ۲۱ درصد دیگر نیز مذاهب بسیار متنوعی را به عنوان دین خود برگزیده اند. در این میان افرادی که از دین اسلام خارج شده اند بیشتر احتمال دارد مهاجران ایرانی باشند (۲۲۲ درصد) تا افرادی که تغییر کیش نداده اند. تعداد زیادی از افرادی که سابقا مسلمان بوده اند، ایرانیانی هستند که پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده اند.

* به نظر می رسد بخشی از مهاجران ایرانی که قصد پناهندگی در خارج از ایران را طی سال های گذشته داشته اند برای اقامت خود به دین مسیحیت گرویده اند تا راحت تر بتوانند کارت اقامت دریافت کنند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *