سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

نیمی از معتادان زیر ۳۴ سال سن دارند

  حمید صرامی مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت و گویی که با خبرگزاری ایسنا انجام داده است عنوان کرده :  ۵۸ درصد از معتادان زیر ۳۴ سال سن دارند و نشانه‌روی سیستم هوشمند اعتیاد به سمت‌وسوی نوجوانان و جوانان کشور برای ایجاد یک قتل‌عام بین آن‌ها است.

  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,ستاد مبارزه با مواد مخدر

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد ۵۸ درصد از معتادان زیر ۳۴ سال سن دارند و نشانه‌روی سیستم هوشمند اعتیاد به سمت‌وسوی نوجوانان و جوانان کشور برای ایجاد یک قتل‌عام بین آن‌ها است.

حمید صرامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شواهد در روند فعالیت‌های کشور نشان می‌دهد مداخلات به هر میزان در سنین کودکی و نوجوانی صورت گیرد شرایط برای عدم مصرف مواد مخدر بهتر خواهد بود و تحقیقات ما نشان می‌دهد کماکان مصرف ماده مخدر تریاک، هروئین، شیشه و ماری‌جوانا به ترتیب رتبه‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

وی ادامه داد: هرمزگان نهمین استانی است که طرح توانمندسازی دانش آموزان در آن اجرا می‌شود و بر این اساس مقرر است با تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح مدارس بتوانیم از میزان مصرف مواد مخدر و بروز اعتیاد به‌شدت جلوگیری کنیم.

 

صرامی افزود: بر اساس این طرح علاوه بر دانش آموزان، آموزش سبک‌های فرزند پروری به پدران و مادران دانش آموزان دوره دوم متوسطه ارائه خواهد شد و در کنار آن به مدیران، معلمان و مشاوران این دوره تحصیلی به‌گونه‌ای آموزش داده خواهد شد که هر معلم به‌گونه‌ای پیام‌آور یک پیام پیشگیری باشد که کلاس‌های درس تبدیل به اقدامات مداخلانه برای پیشگیری از اعتیاد شود.

 

وی اظهار کرد: تحقیقات ما نشان می‌دهد ۵۸ درصد از معتادان زیر ۳۴ سال سن دارند و نشانه‌روی سیستم هوشمند اعتیاد به سمت‌وسوی نوجوانان و جوانان کشور برای ایجاد یک قتل‌عام بین آن‌ها است.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: قطعاً مداخلاتی که از سوی مدارس برای ایمن‌سازی و توانمندسازی دانش آموزان صورت می‌گیرد یک مداخله بی‌بدیل است و انتظار داریم تمام مدارسی که مشمول این طرح می‌شوند بتوانند با همکاری جدی و مشارکت والدین و معلمان برای ایمن‌سازی دانش آموزان گام‌های جدی‌تری را بردارند.

 

صرامی افزود: قطعاً اگر بتوانیم جلوی الگو مصرف را بگیریم و جوانان و نوجوانان به چرخه اعتیاد حتی برای مصارف تفریحی وارد نشنود می‌بایست گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *