چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

نگرانی از افزایش سرقت ها!

افزایش سرقت های خرد در شهرهای مختلف کشور و به ویژه مشهد، نگرانی های زیادی را بین مردم و مال باختگان به وجود آورده است به طوری که آنان در تماس های متعدد با خبرنگار روزنامه خراسان، خواستار برخورد جدی با یغماگران «احساس امنیت» شدند.

 

نگرانی از افزایش سرقت ها!

به گزارش اختصاصی خراسان، اگرچه سرقت های خرد در همه مناطق شهری به طرز چشمگیری افزایش یافته است که نیاز به یک کالبد شکافی و آسیب شناسی اساسی دارد اما این گونه سرقت ها در حاشیه شهر مشهد و به ویژه در اطراف بوستان ها، وضعیت نگران کننده ای به نمایش می گذارد.
 حسین رحیمی مال باخته ای که خودروی وی چندی قبل در اطراف بوستان بسیج (بابانظر ۳۵) مورد دستبرد سارقان قرار گرفت در این باره به خراسان گفت: در منزل پسرم مهمان بودم که بعد از ظهر خودروی پژو ۴۰۵ را مقابل در ورودی بوستان بسیج پارک کردم چرا که اطمینان داشتم این مکان به  دلیل حضور ماموران فضاهای سبز «امنیت» بیشتری دارد اما صبح روز بعد وقتی «ریموت» را زدم در کمال ناباوری دیدم درهای خودرو باز است تازه فهمیدم که دزدان باتری، کامپیوتر و کپسول گاز سی ان جی، زاپاس و هرچیز دیگری را که داخل خودرو بود به سرقت برده اند.
این مال باخته درحالی که بیان می کرد هاج و واج مانده بودم و نمی دانستم چه کاری انجام دهم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و آن ها از من خواستند برای تشکیل پرونده به کلانتری میرزا کوچک خان بروم اما وقتی به کلانتری رفتم مال باختگان زیادی را دیدم که در نوبت تشکیل پرونده بودند. آن جا بود که دریافتم اطراف بوستان بسیج نه تنها هیچ «امنیتی» ندارد بلکه اهالی این منطقه نیز از وقوع سرقت های مختلف بسیار ناراضی هستند.
یکی دیگر از مال باختگانی که هفته گذشته خودرواش در خیابان بابانظر ۳۵ و در نزدیکی بوستان بسیج مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است نیز گفت: خودروام در منزل پارک بود وقتی قصد داشتم لوازمی را در صندوق عقب بگذارم، در کمال ناباوری دیدم که دزدان صندوق عقب را گشوده اند و   جز چند پیچ که از جعبه آچار بیرون افتاد، چیز دیگری باقی نمانده است دزدان، زاپاس، جک، جعبه ابزار و … را طوری به سرقت برده بودند که حتی دزدگیر هم متوجه موضوع نشده بود!
یکی از کارکنان شهرداری مستقر در بوستان بسیج نیز که طی چند ماه گذشته شاهد چندین مورد زورگیری و گوشی قاپی در اطراف بوستان بسیج بوده است در این باره به خراسان گفت: همزمان با غروب آفتاب، بوستان بسیج مشهد، رنگ و بوی وحشتناکی به خود می گیرد و به طور غیرطبیعی از جمعیت خالی می شود چرا که گروه های خلافکاران پا به درون پارک می گذارند تا در پاتوق همیشگی خودشان نقشه های وحشت را طراحی کنند. خدابنده که خود را کنشگر اجتماعی معرفی می کند در ادامه از مال باختگانی سخن می گوید که با تهدید سلاح سرد مورد زورگیری قرار گرفته اند یا گوشی تلفن آن ها ربوده شده است.
وی افزود: چند روز قبل موتورسوارانی را دیدم که با تهدید قمه، گوشی مردی میان سال را زورگیری کردند. خدابنده اضافه کرد: سارقان زورگیر، نوجوان ۱۵ ساله ای را نیز در همین خیابان بابانظر ۳۵ خفت کردند و با تهدید به مرگ و کتک کاری گوشی تلفن همراهش را ربودند.
گزارش خراسان حاکی است، مربی سالن ورزشی بوستان بسیج نیز از دستبرد سارقان در امان نبوده، چرا که دزدان در مدت زمان کوتاهی به لوازم داخل خودروی پراید وی نیز دستبرد زده و توپ هایش را به سرقت برده اند.
 بنابر گزارش خراسان، این مال باختگان و شهروندان که افزایش سرقت های خرد را به عوامل متعددی مانند بیکاری، اعتیاد، بازدارنده نبودن مجازات ها و … مرتبط می دانند اما معتقدند که باید ظرفیت های انسانی و تجهیزات نوین و هوشمند نیز در اختیار پلیس قرار گیرد و دستگاه قضایی نیز برخورد قاطعی با سارقان داشته باشد. بسیاری از شهروندان خواستار مدیریت قوی در کلانتری ها و افزایش حضور خودروهای گشتی پیشگیری از جرم در مناطق جرم خیز هستند از سوی دیگر نیز تعدادی از شهروندان نقش مدیران و سازمان های دولتی و نیمه دولتی را در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم می دانند و معتقد هستند که دستگاه قضایی باید به عنوان مطالبات مردمی، مدیران شهری مانند مخابرات، آب و فاضلاب، شهرداری، شرکت برق و … را موظف کند تا نه تنها از اموال خودشان مراقبت کنند بلکه امکاناتی را در اختیار پلیس بگذارند تا برای پیشگیری از سرقت مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خراسان، مردم که از وقوع سرقت های خرد در نگرانی به سر می برند خواستار یک عزم عمومی برای مبارزه قاطعانه با این پدیده اجتماعی هستند و امید می رود که مسئولان امر طی روزهای آینده چاره ای اساسی
 بیندیشند!
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *