جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹ قبل از ظهر به وقت تهران

نکات بسیار مهم و ضروری برای سافاری

یکی از هیجان انگیزترین کارها در سفر، سافاری در طبیعت و حیات وحش است. یک هیجان و تجربه تازه توأم با ترس! سافاری در پارک‌های ملی، جنگل‌ها، بیایان‌ها و …

نکات بسیار مهم و ضروری برای سافاری

– با سافاری می‌توانید سوار بر ماشین‌های مخصوص (عموماً روباز) به زندگی حیوانات وحشی نزدیک شوید.

– البته اگر حین سافاری در پارک‌های ملی به دستورات راهنما گوش ندهید و یک خطای کوچک کنید ممکن است خیلی برایتان گران تمام شود!

– حین سافاری اگر حیوانی نزدیکتان بود تحت هیچ شرایطی از ماشین پیاده نشوید، حیوانات از آنچه که فکر می‌کنید سریعتر می‌دوند!

– وقت سلفی گرفتن نیست! بله، بسیاری از گردشگران دوست دارند در زاویه‌ای با این حیوانات قرار بگیرند و از خودشان سلفی بگیرند. اما اگر به آنها نزدیک شوید و تکان‌های زیاد بخورید حالت تهاجمی به خود می‌گیرند! این طبیعت آنهاست.

– از دید حیوانات ماشینی که شما سوار آن هستید یک موجود بزرگتر از آنهاست! بنابراین نیازی نیست نظرشان را تغییر دهید، اگر حیوانی به شما در ماشین نزدیک شد عکس العملی نشان ندهید، ساکت همانجا بنشینید و آرامشتان را حفظ کنید، راهنمای تور حواسش به شما هست.

– اگر پای پیاده هستید و جانوری اطرافتان می‌بینید، در مسیر باد قرار بگیرید! با این کار بوی شما کمتر به مشام او خواهد رسید. هرگز شروع به دویدن نکنید.

– وقتی سوار ماشین‌های سافاری هستید چیزی را بیرون از پنجره پرتاب نکنید، این کار حیوانات اطرافتان را تحریک می‌کند و ممکن است به سمت ماشنیتان حمله ور شوند!

– برای سافاری جوراب، چکمه، کلاه، عینک آفتابی، دوربین دوقلو، بارانی، چراغ قوه، بطری آب همراه داشته باشید.

– وقتی جانوری به شما نزدیک می‌شوید از خودتان هیچ صدایی درنیاورید.

– یادتان باشید شما مهمان طبیعت هستید، پس قرار نیست چیزی را در آن تغییر دهید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *