پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ بعد از ظهر به وقت تهران

نکاتی برای تمیزکاری حرفه ای خانه جدید

بیشتر خانه داران آنقدر مشغله دارند که نمی توانند در یک دورهمی درباره رازهای تمیزکاری صحبت کنند، بنابراین امروز در این جا از دو تمیز کننده حرفه ای با نام های “جن ام. دافرتی و “بث مک گی” که کار تمیزکاری خانه را انجام می دهند، کمک گرفته ایم.در اینجا بهترین نکات برای خانه تکانی بهاره را به شما معرفی می کنیم تا خانه تان را بهم ریخته و از نو مرتب کنید و در کل سال از تمیزی آن لذت ببرید. البته چون امروزه با پیشرفت تکنولوژی روبرو شده ایم و بسیاری از سفارش ها و خدمات را می توانیم آنلاین ثبت و دریافت کنیم میتوان برای گرفتن خانه تکانی نیز از بازارهای آنلاینی مثل سنجاق استفاده کرد.

اگر شما به هر دلیلی فرصت نمی کنید که خودتان کارهای نظافتی منزل یا محل کارتان را انجام بدهید کافیست که به وب سایت یا اپلیکیشن سنجاق مراجعه کرده و سپس سفارش نظافت منزل خود را ثبت کنید و از هزینه نیروهای خدماتی در شرکت نظافتی مطلع شوید. برای ثبت سفارش نظافت منزل کافی است به چند سوال ساده پاسخ دهید.

به توصیه های آن ها دقت کرده و برای خانه تکانی خود از آنها بهره ببرید.

وسیله های تمیز کاری را در جایی قرار دهید که می خواهید از آنها استفاده کنید. صحبتم فقط درباره مواد شوینده ای که همه زیر سینک نگهداری می کنند نیست، بلکه دستمال ها هم جزو آنند. اگر پارچه نداشته باشید، نمی توانید با مواد شوینده به تنهایی کاری انجام دهید.

نکاتی برای تمیزکاری حرفه ای خانه جدید

محصولات خود را ساده کنید. اگر فکر می کنید برای هر وسیله در هر اتاق به محصولی جداگانه نیاز دارید، باید بگویم که این کار لازم نیست. می توانید برای از بین بردن گرد و خاک و چربی از روی سطوح تنها از سه محلول استفاده کنید.

دستکش پلاستیکی و پارچه میکروفیبری داشته باشید. دستکش لاستیکی به شما این امکان را می دهد تا تمیز کاری ناخوشایندتان راحت تر شود. پارچه میکروفیبری برای انجام اکثر ماموریت ها آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب است.

موسیقی بگذارید و صدای آن را زیاد کنید. آهنگی انتخاب کنید که باعث شود بخواهید حرکت کنید، چیزی که ضربان قلبتان را بالا ببرد. باید به اندازه ای صدای آن را زیاد کنید که در حال جاروبرقی بتوانید آن را بشنوید.

تمیز کردن دوش و وان حمام. برای ان که کار سبک تر شود، همیشه هفته ای یک بار تمیزکاری این ناحیه را به انجام برسانید. از محصولی استفاده کنید که برای سطح مورد نظر مناسب باشد و سپس با پارچه میکروفیبری آن را تمیز نمایید. این کار در زمان کمتر بخش بیشتری را پوشش می دهد.

تنها زمانی که نور به اندازه کافی وجود دارد تمیز کاری را انجام دهید. تمام پرده ها و کرکره ها را ببندید و یا برق ها را روشن کنید. تمام تمیزکاری باید تا ساعت ۳ بعد از ظهر به پایان برسد چرا که پس از آن زمان نور کم شده و در این صورت نمیتوانید گرد و خاک را به وضوح ببینید.

نکاتی برای تمیزکاری حرفه ای خانه جدید

با تمیز کردن بهم ریختگی ها خود را خسته نکنید. تا زمانی که می توانید اطراف آن ها کار کنید، سپس یک روز را به جمع کردن آنها اختصاص دهید. دسته های نامه، روزنامه و … را جمع کرده و زیر و روی آن ها را تمیز کنید. سپس جلو بروید. برای جمع کردن بهم ریختگی ها زمانی دیگر تعیین کنید.

تمیزکاری را در طول مسیری خاص انجام دهید. “دافرتی” تمیزکاری را از بالا به پایین و از پشت اتاق به قسمت جلویی آن انجام می دهد، او در یک راستای اتاق حرکت می کند و هر بار بخش خاصی را تمیز می کند و کف را در آخرین مرحله تمیز می کند. دافتری عقیده دارد اگر تمیزکاری را از بالا به پایین شروع کنید، گرد و خاک و خرده ها روی چیزهایی که هنوز تمیز نکردید سقوط می کنند.

او پیشنهاد می کند برای تعیین هر بخش، ابتدا اتاق خود را برانداز کنید و به دقت به آن نگاه کنید. سپس به اندازه بازوی خود هر بخش را با توجه به وسیله ها و مبلمان موجود در اتاق مورد نظر، تعیین کنید. پس از این کار هر بخش تعیین شده را از بالا به پایین به دقت تمیز کنید.

ساده بودن بخش کردن هر اتاق این است که پس از تمیزکاری هر بخش نیازی نیست فکر کنید، و می توانید به کار خود ادامه دهید. کاری که الان و بعد باید انجام دهید، از قبل تعریف شده است.

با بدترین چیز داخل اتاق شروع کنید. اگر ابتدا بدترین چیز اتاق را تمیز کنید، باقی کار آسان می شود. در آشپزخانه، این بخش محدوده ای دارد. در سرویس بهداشتی دوش می باشد. در دیگر فضاهای خانه می تواند گفت سقف یا لوسترها می باشند. شما که نمی خواهید بخش دارای محدوده در آشپزخانه دو تا سه ساعت وقتتان را بگیرد. در این صورت هرگز موفق نمی شوید کار را به پایان برسانید، اگر هم متوجه شوید احتمالا نامرتب و ناکامل خواهد بود.

برای از بین بردن گرد و خاک از قبل برنامه ریزی کنید. در زمان وجود گرد و خاک زیاد درب و پنجره ها را ببندید و روی ورودی های هوی خانه فیلتر قرار دهید. تا جای ممکن بهم ریختگی ها را تمیز کنید، چرا که خود بهم ریختگی باعث تولید گرد و خاک می شود. اگر مبلمان رنگ روشن یا غیر براق دارید فکر نکنید گرد و خاک روی آن اثری ندارد، فقط در معرض دید قرار ندارد.

موی حیوانات خانگی خود را برس بزنید. این کار باعث می شود کرک تن حیوانات خانگی تا حد زیادی کمتر روی زمین بریزد و توجه شما به آن ها هم زیاد شود.  جاروبرقی کشیدن مداوم نیز می توان موی حیوانات را بگیرد، اما طی کشیدن کارساز نخواهد بود.

نکاتی برای تمیزکاری حرفه ای خانه جدید

همه جا را تمیز کرده و در انتها اجازه دهید برق بزنند. دافتری عقیده دارد تا وقتی همه چیز از تمیزی برق نزند، تمیز کاری تمام نشده. وقتی تمیزکاری تمام شد، همه بخش ها را به اسپری سرکه آغشته کرده و سپس با پارچه پاک کنید؛ بخش هایی مانند درب اتاق ها، پنجره ها و تمام وسیله های آشپزخانه، درب کابینت ها و وسیله های چینی.

هر روزی که آشپزی می کنید، آشپزخانه را تمیز کنید. بله تمام روزهایی که آشپزی می کنید باید این کار را انجام دهید. کل آشپزخانه نه، فقط بخش هایی که مورد استفاده قرار گرفته مانند روی گاز، پیشخوان های اطراف گاز، دستگیره یخچال و سینک. تمیزکاری کثیفی های تازه آشپزخانه راحت است، اما وقتی زمان بگذرد و مانند سنگ سفت شود، سخت خواهد شد.

به خود هدف بدهید. در هنگام کار فکر کنید زمانی در آنجا حضور دارید و همه چیز تمیز و مرتب است، چه حس خوبی دارید. س از تمیزکاری مهمان دعوت کنید و یا یک آخرهفته آرام را بگذرانید و از فضای تمیز خانه تان لذ ببرید.

بیش از حد هیجان زده نشوید. برای شروع از پایه کار را آغاز کنید، وقتی وسیله های اصلی آشپزخانه را تمیز کردید، کم کم دیگر بخش ها را به تمیزکاری اضافه کنید تا کار راحت تر شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *