پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران

نوبخت: وضع ارزی کشور خوب است/ برای هر اتفاقی آماده هستیم

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان گفت: وضع ارزی کشور خوب است و بنا به اعلام صندوق بین المللی پول ذخایر ارزی ایران از ۹۵ میلیارد دلار به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/12/10/1395121011155966910133464.jpg

از اول تا ۱۵ اردیبهشت توانستیم چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار ثبت سفارش برای کالاهای اساسی، دارو، لوکس و غیر ضروری داشته باشیم و تراز تجاری کشور در فروردین امسال ۶۰۰ میلیون دلار مثبت بود.

هدف مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم کشور، رشد اقتصادی است که باید برای رسیدن به این هدف شرایط سرمایه گذاری فراهم شود تا آثار آن را در تولید ملی و اشتغال مشاهده کنیم.

در سال گذشته و امسال از دو مسیر، سرمایه گذاری ترسیم شده که یکی از طریق استفاده از امکانات غیردولتی و دیگری استفاده از اعتبارات دولتی است.

در بخش استفاده از امکانات غیردولتی، بانک ها باید وارد عمل شوند و سرمایه لازم را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند به سرمایه در گردش قرار دهند که این کار در سال گذشته در قالب تسهیلات رفع موانع تولید صورت گرفت.

بانک ها در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط از مجموع ۸۰ هزار واحد پرداخت کردند.

مسیر دوم برای سرمایه گذاری، استفاده از اعتبارات دولتی است که خزانه باید وارد عمل شود و به این منظور سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف تملک دارایی های سرمایه ای برای طرح ها اختصاص یافت./خبرآنلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *