چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ قبل از ظهر به وقت تهران

نه در شان مردم و نه در شان ظریف نیست که مجری رسانه ملی بپرسد «خزر را چند فروختی؟!»

نه در شان مردم و نه در شان ظریف نیست که مجری رسانه ملی بپرسد «خزر را چند فروختی؟!»/ صدا و سیما و آقای رشیدپور بابت این پرسش نامتعارف از افکار عمومی و وزیر امورخارجه دلجویی کنند.

https://cdn.isna.ir/d/2018/08/26/3/57734074.jpg

رضا نصری در یادداشتی در نقد گفتگوی امروز صبح رضا رشیدپور با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، نوشت: اینکه در رسانه ملی از وزیر امور خارجه بپرسند «خزر را چند فروخته‌ای» و بعد این پرسش را «سئوال مردم» معرفی کنند نه در شأن مردم است نه در شأن جایگاه حقوقی و حقیقی دکتر ظریف‌.

▫️طرح این پرسش از زبان مردم یا بکار بردن واژه «خیانت» از جانب مردم این تصور را در افکار عمومی جهان ایجاد می‌کند که مردم ایران مردمی ناآگاه یا فریب‌خورده هستند که نه تنها از تاریخچه ۲۰ سال مذاکره در مورد دریاچه خزر بی اطلاع‌اند بلکه آنقدر این موضوع برای‌شان کم اهمیت بوده که حتی زحمت نکشیده‌اند به متن کنوانسیون – که در دسترس همه است – مستقیماً مراجعه کنند یا دست‌کم از متخصصین و جامعه دانشگاهی خود در این باره پرس‌وجو کنند. تصویری که امروز مجری صدا و سیما تداعی کرد، تصویر ملت غافلی است که غالباً به تکرار تبلیغات چند شبکه ماهواره‌ای و چند حساب مغرض تلگرامی اکتفا می‌کند.

▫️حال اینکه حتی یک خط در کنوانسیون خزر یا حتی یک روز در کارنامه چهل سال خدمت دکتر ظریف توجیه‌گر طرح این پرسش سخیف از تریبون رسانه ملی نیست.

▫️جا دارد صدا و سیما و آقای رشیدپور بابت این پرسش نامتعارف از افکار عمومی و وزیر امور خارجه دلجویی کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *