پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

نخستین واکنش ایران به استعفای هیلی/ دستاوردی جز انزوای آمریکا در جهان نداشت

غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به استعفای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و پذیرش آن از سوی رئیس جمهوری آمریکا گفت:خانم هیلی با دیدگاه یکجانبه گرایی وارد سازمان ملل متحد شد و در همان شروع ورود خود اظهار کرد من کلانتر جدید هستم و تصور می کرد سازمان ملل یک پادگان یا زندان است.

http://media.jamnews.ir/Original/1396/11/28/JamNewsImage13411427.jpg

او عملا در این کار شکست خورد و با مقاومت جامعه جهانی روبرو شد به گونه ای که در روز پایان کار وی در سازمان ملل متحد، کاملا آمریکا را منزوی کرده است و در مسایل مهمی همچون مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی و مساله ایران که اولویت آمریکا بود هم کاملا منزوی شد.

هیلی در مورد برجام تلاش کرد تا جامعه جهانی را متقاعد کنند که خروج آمریکا از برجام یک کار قانونی است در حالی که همه کشورهای جهان و حتی دبیرکل سازمان ملل بارها تاکید کردند خروج یکجانبه آمریکا از برجام کاری خلاف مقررات بین المللی است و هیچ کشوری آن را تایید نکرد.

درباره مساله برگزاری نشست سران شورای امنیت سازمان ملل هم دیدیم که آمریکا بزرگترین اشتباه تاریخی خود را مرتکب شد که جلسه ای را ریاست کند، در این جلسه همه کشورها خلاف خواسته آمریکا حرف بزنند و موضع بگیرند و جلسه بدون هیچ نتیجه ای پایان پذیرد/ ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *