دوشنبه , ۱۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

نجات خرس قهوه ای از تله سیمی در مازندران +تصاویر

مجله خبری دوستان : یک خرس قهوه ای که در یکی از مسیرهای کوهستانی در بخش بلده مازندران در تله سیمی گرفتار شده بود با تلاش محیط بانان این منطقه نجات یافت. رئیس ارداره نظارت بر امور حیات وحش ارداره کل محیط زیست مازندران از زنده گیری این حیوان از طریق بیهوشی خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کوروس ربیعی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح دیروز یک قلاده خرس قهوه‌ای نر در مسیر کوهستانی روستای نج از بخش بلده نور در تله گرفتار شد که با تماس اهالی محل، اکیپ زنده‌گیری حیات وحش مازندران به همراه محیط بانان رزن و بلده به محل اعزام شدند.

وی افزود: اهالی منطقه هیچ آسیبی به حیوان نرسانده و با حضور دامپزشک، از طریق بیهوشی و بصورت ایمن زنده گیری و پس از بررسی کامل از سلامت حیوان، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این توله خرس نر که با توجه به ظواهر ازجمله دندان و جثه چهار ساله بوده است، به‌دلیل گرسنگی به مزارع نزدیک زیستگاه خود وارد شد و در تله‌ای افتاد که از سیم‎بکسل طراحی شده بود و معمولاً برای دفع حیواناتی، چون گراز استفاده می‌شود.

ربیعی افزود: از همه کشاورزان منطقه در خواست شد تا نسبت به جمع آوری تله‌های سیمی اقدام کنند تا از آسیب به حیوانات دیگر جلوگیری شود.

رهایی خرس قهوه‌ای از تله سیمی +تصاویر

 

رهایی خرس قهوه‌ای از تله سیمی +تصاویر

نجات خرس قهوه ای از تله سیمی در مازندران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *