چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵ قبل از ظهر به وقت تهران

موفق‌ترین لژیونر ایران در یک فصل بوندس لیگا کیست؟

شاید جالب به نظر برسد که برترین لژیونر تاریخ فوتبال کشورمان در تاریخ بوندس لیگا عادل خانی اسطوره اسبق استقلال باشد.

موفق‌ترین لژیونر ایران در یک فصل بوندس لیگا کیست؟

اخبارروز / شاید در وهله اول موفق ترین لژیونر فوتبال ایران در یک فصل بوندس لیگا و نه در مجموع از بین بازیکنانی چون علی دایی، مهدی مهدوی کیا یا علی کریمی و خداداد عزیزی و کریم باقری انتخاب شود اما این محمدرضا عادل خانی اسطوره سالهای دور استقلال است که در یک فصل بوندس لیگا در سال ۱۹۶۵ برای تیم ووپرتاپر در ۲۷ بازی، ۲۱ گل به ثمر رسانده است و موفق ترین لژیونر تاریخ بوندس‌لیگای کشورمان است.

محمدرضا عادل خانی ۹ فصل را در فوتبال آلمان سپری کرد و تنها ۳ فصل را در تیم دوم بایرن‌مونیخ گذرانید که در فصل سوم عضو ثابت قرمز پوشان مونیخی نیز بود.

مهاجم سابق تیم‌های شهباز و تاج، بایرن مونیخ و اوبر هاوزن برای تیم ووپرتاپر طی ۲۷ بازی، ۲۱ گل  به ثمر رسانده است.

عادل خانی کلید قهرمانی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ در تهران به گونه ای خوش درخشیده بود که هلموت شون سرمربی موفق و مشهور سابق آلمان در جام جهانی ۱۹۶۶ وی را به تیم ملی آلمان دعوت کرد، اما وی به این پیشنهاد پاسخ رد داد و مایه تعجب رسانه‌های آلمان غربی شد.

عادل خانی که اکنون ۶۸ سال سن دارد و از اسطوره‌های فوتبال ایران و عضو ثابت تیم ملی ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ بود باز هم در سال ۱۹۷۱ به تیم استقلال بازگشت،جایی که در سن ۱۷ سالگی توانسته بود در اردوی ترکیه نظر استعدادیابان آلمان را جلب کند و اعتبار عادلخانی به گونه‌ای است که نشریه فوتبال دتین آلمان وی را در زمره اسطوره‌های باشگاهی آلمان در دهه ۱۹۶۰ محسوب کرده است.

گزارش از علی جواهرچی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *