پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

موسی هاشمی مقدم : در ۵۷ سالگی رکورد «رونی کُلمن» را زدم!

سید موسی هاشمی مقدمورزشکار غیور ایرانی در سن ۶۰ سالگی می خواهد اسم خود را برای سومین بار در کتاب رکورد های گین به ثبت برساند.

ورزشکار ایرانی قصد دارد در ۶۰ سالگی اولین نفری باشد که برای سومین بار اسمش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌کند.

مهر: مهر، سید موسی هاشمی مقدم قصد دارد طی ۲۰ روز آینده سومین رکورد خود را در زمینه «هاگ پای» ایستاده طی ۲۰ روز آینده در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند تا اولین نفری باشد که در کل جهان سه بار نامش در این کتاب ثبت شده است.

هاشمی مقدم در این ارتباط گفت: من اولین رکوردم را در سال ۲۰۱۳ در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردم. آن زمان توانستم رکورد «رونی کلمن» را در پِرس پا بشکنم. رونی کلمن در سن ۳۷ سالگی این رکورد را به نام خودش ثبت کرد اما من در ۵۷ سالگی رکورد او را زدم.

 رکورد رونی کُلمن
وی افزود: همچنین در سال ۲۰۱۵ نیز رکورد «ایمون کین» ایرلندی را در زمینه هاگ پا زدم. این ورزشکار ایرلندی ۲۲۰ کیلوگرم را ۶۱۶ بار حرکت داد که مجموع آن ۱۳۸ تن می شد اما من ۶۶۰ بار آن را ظرف یک ساعت تکرار کردم که در مجموع ۱۴۱ تن و ۶۴۱ کیلوگرم را ظرف یک ساعت حرکت دادم.

این ورزشکار اظهار کرد: رکوردی که من تصمیم دارم  آن را بزنم در اختیار «کوین فست» ورزشکار کانادایی است. این ورزشکار وزنه ۵۰۰ کیلوگرم را یک دقیقه و ۱۴ ثانیه روی شانه هایش نگه داشت و من قصد دارم وزنه ۷۵۰ کیلوگرمی را به ثبت برسانم. این کار معادل این است که یک خودرو را روی شانه هایم نگه دارم.

هاشمی مقدم اظهار کرد: من قصد دارم این رکورد را در ۶۰ سالگی به نام خودم ثبت کنم که این موضوع برایم خیلی جذاب است.حدود ۵ سال است که ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنم و هیچ وقت تحت هیچ شرایطی برای انجام ورزش دیر نیست.

وی در رابطه با استفاده از مکمل های ورزشی تصریح کرد: من از هیچ گونه مکملی استفاده نمی کنم و این موضوع را نیز اصلا توصیه نمی کنم.

هاشمی مقدم همچنین اظهار کرد: ثبت این رکوردها برای من حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد و خودم آن را تقبل کرده ام تا این رکورد ثبت شود. قرار است طی ۲۰ روز آینده در حضور مسئولان ثبت رکوردهای گینس و همچنین مسئولان فدراسیون پرورش اندام این رکورد به ثبت برسد.

هاشمی مقدم همچنین از احداث مجتمع ورزشی برای نخبگان ورزشی خبر داد و گفت: در ایران استعدادها و نخبگان زیادی در ورزش حضور دارند. قصد دارم طی یک سال آینده مجتمعی را احداث کنم که نخبگان ورزشی که استطاعت مالی ندارد بتوانند در این مجتمع ورزشی به صورت حرفه ای و زیر نظر مربیان مجرب تخصصشان را دنبال کنند. همچنین هزینه هایی که برای رکورد هم وجود دارد خودم می پردازم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر این رکورد را بزنم اولین نفری خواهم که سه بار نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است و طی ۲۰ روز آینده سعی می کنم این کار را انجام دهم.

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. اقای مقدم رو من میشناسم مالک اریکه ایرانیان درشهرک غرب پاهاش خیلی قویه بی نظیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *