چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

مهدی قایدی فروشی نیست!

روز گذشته یک خبرنگار ترکیه ای از احتمال حضور مهدی قایدی ستاره این روزهای استقلال در لیگ هلند داده بود، خبری که بازتاب زیادی در سایت های داخلی داشته است.

مهدی قایدی فروشی نیست!

هر بار که مهدی قایدی، بازیکن جوان استقلال و ستاره ۲ فصل اخیر این تیم گل می‌زند و می‌درخشد رسانه‌های داخلی با همراهی چند سایت و رسانه خارجی که بیشتر هم عربی و ترکیه‌ای هستند از انتقال قریب‌الوقوع او به فوتبال اروپا یا تیم‌های متمول حاشیه خلیج‌فارس خبر می‌دهند.

فصل گذشته که قایدی توسط آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق و ایتالیایی استقلال احیا شد و در پایان لیگ نوزدهم عنوان موثرترین بازیکن لیگ را از آن خود کرد، استراماچونی از تمایل چند تیم اروپایی برای به خدمت گرفتن باشوی کوچک استقلال خبر داد. از همان زمان تا امروز نیمار آسیا(لقبی که هواداران استقلال به قایدی داده‌اند) مشتریان خارجی زیادی داشته و دارد که حتی برخی از آنها پیشنهاد ۳میلیون دلاری داده‌اند که با توجه به قرارداد قایدی با استقلال تقریبا نیمی از آن هم به باشگاه می‌رسد. با این حال فصل گذشته که سعادتمند مدیرعامل استقلال بود اعلام کرد کمتر از ۵میلیون دلار قایدی یا ستاره دیگری را نمی‌فروشند! آمار قایدی در یک سال اخیر خیره‌کننده بوده و کیفیت بازی او بسیار بالا رفته است. بازیکنی که با هر ۲ پا خوب بازی می‌کند و حرکات تکنیکی‌اش با خلاقیت و نبوغش ترکیب ویران‌کننده‌ای برای هر خط دفاعی است. گواه این مدعا آمار و تنوع گل‌هایی است که باشوی کوچک در سال گذشته به ثمر رساند. مهدی قایدی در سال گذشته به طور کلی در ۳۷ دیدار از رقابت‌های لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال و ۲ بازی دوستانه برای تیم ملی ایران به میدان رفت و روی ۲۰ گل تاثیر مستقیم داشت. او که در فصل گذشته شماره ۱۰ را بر تن می‌کرد، در ابتدای فصل به هواداران قول زدن ۱۰ گل در این فصل را داده بود و موفق شد قول خود را عملی کند و ۱۰ گل با پیراهن این در لیگ برتر به ثمر برساند. باشوی کوچک در سال ۹۹ موفق شد در ۲ دربی متوالی در لیگ و جام‌حذفی برای استقلال گلزنی کند تا بیش از پیش محبوب هواداران شود و البته واسطه‌های بین‌المللی هم با دقت بیشتری او را زیر نظر بگیرند.

حالا با آغاز لیگ قهرمانان آسیا مهدی قایدی دوباره زیر ذره‌بین قرار گرفته و از سوی رسانه‌ها و واسطه‌ها به دقت رصد می‌شود. آغاز توفانی استقلال در لیگ قهرمانان با درخشش مهدی قایدی نگاه‌ها را بیش از پیش به نماینده ایران و ستاره شماره ۱۰ این تیم معطوف کرده و بلافاصله پس از پایان دیدار استقلال-الاهلی عربستان که با نتیجه ۵-۲ به سود تیم ایرانی تمام شد تعریف و تمجید از نیمار آبی‌ها استارت خورد. شبکه‌ها و رسانه‌های عربی به تحلیل و آنالیز عملکرد قایدی و ۲ گل زیبا و فنی او پرداختند و او را بازیکنی کامل که شایستگی بازی در بهترین لیگ‌های اروپا را دارد قلمداد کردند. در این بین حتی چند سایت عربی و ترکیه‌ای از احتمال انتقال قایدی به لیگ‌های اروپایی در پایان فصل جاری خبر دادند و آلکمار هلند محتمل‌ترین گزینه آنها بود. با این حال رویکرد رسانه‌های داخلی جالب‌تر بود. برخی از آنها همسو با رسانه‌های خارجی قایدی را در آستانه ترانسفر به اروپا نشان دادند و برخی هم با ضعیف خواندن الاهلی، هم برد قاطع استقلال و هم درخشش قایدی را زیر سوال بردند! البته در فضای مجازی تخریب به شکل دیگری انجام شد و برخی از کانال‌های هواداری تیم‌های رقیب اینگونه القا کردند که قرارداد قایدی با استقلال رو به پایان است و درخشش او که منجر به جدایی قریب‌الوقوع و بدون درآمدزایی او برای باشگاه خواهد شد به ضرر آبی‌هاست! اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد اولا قرارداد قایدی با استقلال تا پایان سال ۱۴۰۲ است. ثانیا باشگاه تصمیمی برای ترانسفر قایدی ندارد چراکه مجیدی روی این بازیکن برای آینده حساب باز کرده است. به نظر می‌رسد یا نگاه رسانه‌ای به همه نمایندگان ایران یکسان و حمایتی نیست یا برخی از آنها ناخواسته با تولید و انتشار اخبار حاشیه‌ای در جهت تخریب و تضعیف یک یا چند نماینده ایران حرکت می‌کنند!
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *