پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

منع تردد به شهرهای زرد ؛ مشهد فعلا دستور العمل ندارد!

سخنگوی ستاد ملی کرونا از تعمیم محدودیت های تردد به مناطق زرد کشور خبرداد، خبری که نشان از بازگشت دوباره محدودیت منع ورود و خروج به مشهد و سایر شهرهای زرد استان دارد، هرچند رئیس پلیس راه استان از عدم ابلاغ این موضوع خبر می دهد اما احتمالا به زودی با ابلاغ این تصمیم، ورود و خروج خودروها به مشهد ممنوع خواهد شد.به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درباره محدودیت های کرونایی گفت: به دلیل محافظت از دستاوردهای بزرگی که در کنترل بیماری کرونا به دست آمده است، محدودیت های تردد که در کنترل بیماری موثر بوده از مناطق نارنجی به زرد تعمیم داده شد. رئیسی افزود: برای مناطق زرد استان های مسافر پذیر و به ویژه سه استان شمالی قوانین منع تردد قائل شدیم. وی درباره منع تردد شبانه اظهار کرد: منع تردد شبانه هم در تمام شهرها صرف نظر از این که چه رنگی داشته باشند، اجرا می شود، به عبارتی محدودیت تردد از ۹ شب تا ۳ صبح اجرا می شود، این منع تردد در تمام شهرها برقرار است.

 

 

منع تردد به شهرهای زرد ؛ مشهد فعلا دستور العمل ندارد!

فعلا تردد خودروها در استان منع قانونی ندارد
سرهنگ میش مست رئیس پلیس راه استان اما در این زمینه به «خراسان رضوی» گفت: در گذشته محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی وجود داشت که در شهرهای قرمز مبلغ یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه لحاظ شده بود و در شهرهای زرد تردد آزاد بود و هنوز دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت ورود و خروج تردد در شهرهای زرد نه توسط ستاد کرونا و نه سلسله مراتب خودمان دریافت نکرده ایم و در تمام شهرهای استان هم اکنون تردد خودروها آزاد است و منع قانونی نداریم. وی افزود: ما در زمینه اجرای منع ترددها و جزئیات اجرایی آن تابع ستاد ملی کرونا هستیم و پس از ابلاغ منع تردد در شهرهای زرد توسط ستاد کرونای استان اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهیم.علاوه بر این روز گذشته، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از اعمال جریمه محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱:۳۰ به بعد خبر داده بود که اجرای این موضوع در استان را نیز از سرهنگ دهنوی رئیس پلیس راهور استان جویا شدیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا اعمال جریمه در استان نیز از ساعت ۲۱:۳۰ انجام می شود؟ به «خراسان رضوی» گفت: هنوز دستورالعملی در زمینه تغییر ساعات منع تردد به دست ما نرسیده و ما همچنان اعمال قانون منع تردد شبانه را در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در دستور کار قرار می دهیم.
افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد سرپایی و  بستری کرونا در استان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد سرپایی و بستری کرونا خبر داد و گفت: به طور میانگین در استان، میزان مراجعه کنندگان و موارد بستری کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.  دکتر قلیان در گفت و گو با وب دا افزود: متاسفانه به دلیل عادی انگاری و کاهش حساسیت برخی از افراد جامعه، روند سرعت شیوع کرونا در استان افزایش یافته است.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *