شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

مقاله « مادر من » نخست‌ وزیر سابق چین سانسور شد

مقاله ون جیابائو نخست‌وزیر سابق چین ( ۲۰۰۳ – ۲۰۱۳) از همه شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی چین حذف شد. ون جیابائو این مقاله را به احترام مادرش و به یاد او که چندی پیش درگذشت، نوشته بود.

www.dustaan.com-مقاله « مادر من » نخست‌ وزیر سابق چین سانسور شد

مرکز کنترل فضای مجازی چین به همه شرکتهای اینترنتی دستور داده آن را حذف کنند. مقاله ون جیابائو نخستین‌بار در روزنامه ماکائو هرالد و با تیتر « مادر من » منتشر شد.

او در این مقاله نوشته: « چین باید سرزمین عدالت و انصاف باشد و برای آزادی بجنگد و به انسان احترام بگذارد. این چیزی است که من برایش مبارزه کرده ام و البته زندگی و مادرم به من آموخته‌اند.» نخست‌وزیر سابق چین همچنین در این مقاله به ستمی که به پدرش در دوران انقلاب فرهنگی روا شده، اشاره کرده و از حصر خانگی او نوشته است. ون جیابائو در واقع رفتارهای دوران مائو را نقد کرده است.

او در میان سیاستمداران چین به داشتن نظرات لیبرالی مشهور است. ون جیابائو که در دوره نخست‌وزیری‌اش دومین مقام عالی‌رتبه حزب کمونیست در چین به شمار می‌آمد، بابت نقد سیاستهای شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، گرفتار تیغ تیز سانسور شده است. او در این مقاله به سیاستهای ضد آزادی بیان رئیس جمهور حال حاضر چین هم اشاره کرده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *