پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

معرفی ۷ ماده غذایی برای تقویت اقایان!

متاسفانه بیشتر اقایان اهمیت زیادی به نوع تغذیه خود نمی دهند، در این بخش می خواهیم ۷ ماده غذایی مقوی برای تقویت اقایان معرفی کنیم.

www.dustaan.com-معرفی ۷ ماده غذایی برای تقویت اقایان!به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیازهای غذایی خاص آقایان نه با روزانه کله پاچه خوردن تأمین می شود و نه با پرخوری. بلکه برای داشتن پروستات سالم، نعوظ بهتر، افزایش باروری و غیره باید اصول غذایی رعایت شود. برای افزایش مواردی که گفته شده برخی مواد غذایی تأثیر فوق العاده ای دارند. در ادامه مواد غذایی خوب و مناسب برای سلامت و نشاط آقایان ذکر می شود. لطفاً با ما همراه باشید.

تخمه کدو برای افزایش سلامت پروستات

سازمان بهداشت جهانی استفاده درمانی از تخمه کدو را برای تسکین مشکلات مربوط به مثانه، ادرار و بزرگی خوش خیم پروستات تأیید کرده است. تخمه کدو ادرارآور است و به همین دلیل نیز تأثیر مثبت روی پروستات دارد. فیتواسترول های موجود در این دانه ها نیز تأثیر خوبی در بزرگی خوش خیم پروستات به جا می گذارد. توصیه می شود که روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری تخمه کدو مصرف کنید تا از خواص آن بهره مند شوید. البته حواستان به تخمه های خیلی شور باشد.

بروکلی برای مقابله با سرطان پروستات

مصرف آب انار باعث بهبود کیفیت اسپرم می شود. یعنی اینکه میزان و جنبندگی اسپرماتوزوئیدها افزایش می یابد. علاوه بر این انار روی نعوظ باکیفیت نیز تأثیر دارد. میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن به ویژه اسیدالاژیک باعث انبساط رگ‌های خونی می شود و به این ترتیب خونرسانی به ناحیه تناسلی بهتر انجام می شود

قابل توجه آقایانی که از خوردن سبزیجات فرار می کنند. نتایج پژوهش ها نشان داده است که مصرف بالای سبزیجاتی مانند کلم و انواع دیگر کلم ها خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. ترکیبات گوگردی موجود در خانواده کلم ها خواص ضدسرطانی قوی دارند. توصیه می شود که هر هفته ۳ تا ۵ مرتبه بروکلی و دیگر کلم هایی مانند کلم سبز، کلم قرمز، گل کلم و غیره مصرف کنید.

شکلات سیاه برای نشاط جنسی

تئوبرومین موجود در شکلات سیاه نقش مؤثری در تحریک جنسی آقایان دارد. علاوه بر این شکلات سیاه باعث نعوظ باکیفیت می شود. پودر کاکائو غیر شیرین یا کاکائویی که در شکلات سیاه ۷۰ درصد موجود است، حاوی فلاوونوئیدهایی است که در تولید اسیدنیتریک نقش دارند. این ترکیب نیز باعث انبساط رگ‌های خونی شده و خون‌رسانی به آلت تناسلی بهتر انجام می شود.

شیر برای پیشگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان در بین آقایان به اندازه خانم‌ها رواج ندارد اما با این حال آقایان نیز دچار این بیماری خاموش می شوند. برحسب آمارهای جهانی حدود ۱۵ درصد آقایان بالای ۵۰ سال از این بیماری رنج می برند. برای پیشگیری از پوکی استخوان در مردان مصرف شیر نیم چرب یا چرب توصیه می شود. این شیر حاوی کلسیم و ویتامین D بیشتری است. این ویتامین به تولید تستوسترون کمک زیادی می کند؛ هورمونی که با از بین رفتن کلسیم استخوانی مقابله می کند. به این ترتیب می توان تستوسترون را هورمون مقابله کننده با پوکی استخوان دانست. می توانید به جای شیر از دیگر محصولات لبنی نیز استفاده کنید. توصیه می شود روزانه ۲ تا ۳ واحد لبنیات به عنوان مثال ۱ وعده پنیر بز و یک پیاله ماست نیم چرب با شیر گوسفند و مقدار کمی پنیر تهیه شده از شیر گاو مصرف کنید.

گردو برای افزایش قدرت باروری آقایان

اگر می خواهید پدر شوید حتماً گردو مصرف کنید. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که مصرف روزانه گردو باعث بهبود قدرت باروری در مردها می شود. چون گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این ترکیبات مفید برای تولید اسپرم ضروری هستند. توصیه می شود روزانه یک مشت کوچک معادل ۴۰ تا ۵۰ گرم گردو مصرف کنید. از دیگر مواد غذایی حاوی امگا ۳ می توان به روغن کلزا، روغن تخم کتان، تخم کتان و همچنین ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، ساردین، ماهی آزاد و غیره اشاره کرد.

انار برای بهبود اسپرماتوزوئیدها

مصرف آب انار باعث بهبود کیفیت اسپرم می شود. یعنی اینکه میزان و جنبندگی اسپرماتوزوئیدها افزایش می یابد. علاوه بر این انار روی نعوظ باکیفیت نیز تأثیر دارد. میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در آن به ویژه اسیدالاژیک باعث انبساط رگ‌های خونی می شود و به این ترتیب خونرسانی به ناحیه تناسلی بهتر انجام می شود.

غذاهای دریایی برای بهبود کیفیت هورمون مردانه

برخی از غذاهای دریایی حاوی زینک هستند که برای  تولید تستوسترون لازم و ضروری است. این هورمون مردانه نقش مهمی در کنترل میل و قدرت جنسی آقایان دارد. توصیه می شود از مصرف غذاهای دریایی با نان کامل یا نان گندم سیاه غافل نباشید. تخم مرغ آب پز شده برای شما مفید است چون به میزان خوبی سلنیوم و زینک دارد. سلنیوم یک ماده معدنی مهم برای افزایش میزان تستوسترون است. توصیه می کنیم برای جذب اسید آراشیدونیک که به تولید تستوسترون کمک می کند نیز توجه داشته باشید. برای این کار از مصرف روغن زیتون، آووکادو و روغن کبد ماهی غافل نباشید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *