جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸ قبل از ظهر به وقت تهران

معرفی جاده بهشتی فیلبند + عکس های حیرت‌ انگیز

تصویری حیرت‌انگیز از جاده بهشتی فیلبند / ییلاق فیلبند در بلندی‌های شهر بابل قرار دارد و از آن با عنوان بام مازندران یاد می‌ کنند.

فیلبند واقع در شرق رودخانه و جاده هراز و در فاصله ۸۱ کیلومتری از شهرستان بابل و ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی تهران (جاده هراز) و ۲۵کیلومتری شهرستان آمل (سه راه منگل) قرار دارد؛ که از جنوب به روستاهای ورزنه و نشل، از جنوب شرقی به روستاهای شیخ موسی، نیراسم و پاریجان و از شمال غربی به روستای سنگ چال ختم می‌شود.

معرفی جاده بهشتی فیلبند + عکس های حیرت‌ انگیز

فیلبند روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران که در ارتفاع حدود ۲۳۰۰متری از سطح دریا واقع شده است.

فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو می باشد که راه دسترسی ماشین رو به آن وجود دارد.

فیلبند که به بام شرقی مازندران معروف شده در واقع از نظر هایپرشیا یک پنت هاوس تماشایی است که همچون برج دیده بانی مناطق وسیعی را زیر دید خود دارد.

نام این ییلاق در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کرده است.

در فصل بهار و پاییز، در یک نیم روز ممکن است همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کنید. تنوع هوا، زیبایی‌های طبیعت، مناظر و چشم‌اندازهای اعجاب انگیز را فقط در فیلبند می‌توان مشاهد کرد.

فیلبند در تابستان‌ها بیش از هزار و دویست خانوار جمعیت دارد و در زمستان بطور کلی خالی از سکنه است زیرا شدت سوز و سرما و برف امکان زندگی را غیر ممکن می‌سازد و در سال قریب به ۷ ماه پوشیده از برف است.

در ییلاق فیلبند چشمه های کوچک و بزرگی قرار دارد که آبی با املاح معدنی سودمند دارد که می گویند اهالی شادابی و تنومندی خود را از نوشیدن آب این چشمه ها دارند.

در میان این همه زیبایی، خانه هایی ییلاقی اهالی فیلبند که با چوب هایی قطور و شیروانی های رنگارنگ ساخته شده اند، جلوه ای تماشایی به مناظر فیلبند می بخشند.

 

منبع : هایپرشیا

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *