جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ قبل از ظهر به وقت تهران

معرفی آبشار شلماش در استان آذربایجان غربی +تصاویر

تصویری از طبیعت فوق العاده زیبا و خیره کننده آبشار شلماش در نزدیکی شهر سردشت در استان آذربایجان غربی را مشاهده می کنید.

آبشار شلماش یکی از پرخروش ترین آبشار های ایران زمین واقع در آذربایجان غربی در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان سردشت قرار گرفته است و از مهم‌ترین آبشارهای آذربایجان غربی به حساب می‌آید. ارتفاع این شهرستان از سطح دریا یک‌هزار و ۵۰۰ متر است.

آبشار شلماش با دره‌ای سرسبز در کنار جنگل‌های پراکنده، در نزدیکی شهر سردشت واقع شده و از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک محسوب می‌شود.

در فصل بهار این آبشار پر آبترین روزهای خود را می‌گذراند. آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است ولی از اول خرداد ماه به بعد تا اواسط پاییز می‌تواند موقع مناسبی برای سفر به این منطقه باشد.

مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیر زیبا و پر درختی است. جاده مذکور آسفالت و مناسب بوده و تا آبشار مدت ۲۰دقیقه می‌باشد.

در این مکان سه آبشار به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته‌اند که اولین آنها در نزدیکی محل توقف و پارکینگ قرار گرفته‌است. برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتاً زیاد را پایین رفته و وارد دره‌ای عمیق شوید. در حال حاضر با احداث پله و حصارهایی بالا و پایین رفتن از دره راحت تر و کم خطر تر شده‌است.

http://tripyar.com/uploads/picture/297/abshar-shalmash-1.jpghttp://tripyar.com/uploads/picture/297/2.jpghttp://tripyar.com/uploads/picture/297/maxresdefault.jpg

معرفی آبشار شلماش در استان آذربایجان غربی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *