جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

مسیر یزد به شیراز روی نقشه

شهر یزد را می‌توان مرکز سرزمینی ایران دانست. یعنی شهری که درست در وسط کشور ایران قرار دارد. میدان مارکار در این شهر به نوعی نماد این مرکزیت است. وقتی در یزد هستید حتما از این میدان بازدید کنید. از میدان مارکار می‌توانید به محله زرتشتیان بروید و خانه‌های قدیمی یزد را ببینید و از آنجا هم وارد بافت تاریخی شهر یزد شوید و تا مسجد جامع یزد را پیاده بروید. اگر در این پیاده‌روی به فکر رفتن به شیراز افتادید می‌توانید با موبایل خود بلیط اتوبوس یزد شیراز علی بابا را تهیه کنید.

 

مسافت یزد شیراز روی نقشه

شما از شهر تاریخی یزد با پیمودن ۴۷۳ کیلومتر می‌توانید به یکی دیگر از مقاصد گردشگری کشور یعنی شیراز بروید. معمولا همه روزه برای این مسیر اتوبوس‌هایی در نظر گرفته‌شده است. شما برای این سفر از تفت، دهشیر، ابرکوه، صفا شهر و مرودشت عبور خواهید کرد.

 

شهر یزد

اما کمی باید صبر داشته باشید. هنوز در یزد جاهای زیادی برای گشتن دارید. آتشکده‌ها و دخمه‌های زرتشتیان، خانه‌های لاری، وزیری و دیگر خانه‌های قدیمی و معابر کاهگلی (کوچه‌های دوستی) در یزد همچنان میزبان شما هستند. اگر بتوانید کمی از یزد خارج شوید، هم می‌توانید به رمل‌های کویری بروید و هم به کوهستان‌های مرتفع. تعجب نکنید. یکی از مرتفع‌ترین ارتفاعات ایران یعنی شیرکوه در شهر یزد قرار دارد. پس زیاد هم برای خرید بلیط اتوبوس یزد شیراز خود عجله نکنید. شهرهای اطراف یزد هم می‌توانند جاذبه‌های زیادی برای شما ایجاد کنند؛ از مهریز در مسیر کرمان گرفته تا میبد در جاده تهران.

 

تفت

اگر قصد رفتن به شیراز را داشته باشید، اول از تفت عبور خواهید کرد؛ شهری در ۵۰ کیلومتری مسیر یزد به شیراز. آب ‌و هوای شهر تفت کمی با یزد فرق دارد. این شهر که در دامنه شیرکوه قرار دارد، تابستان‌های معتدل‌تری نسبت به یزد دارد. پس اگر در فصول گرم سال به یزد رفتید، می‌توانید برای اقامت خود این شهر کوچک را انتخاب کنید. فاصله نیم ساعته تفت تا یزد هم چندان کارشما را برای بازدید از یزد دشوار نخواهد کرد. مسجد شاه‌ولی و باغ صدری از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تفت است؛ البته اگر قصد رفتن به روستاهای اطراف تفت را نداشته باشید.

 

ابرکوه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران

اگر با بلیط اتوبوس یزد شیراز سفر کنید، شهر دیگری که از آن عبور خواهید کرد ابرکوه است. باستان‌شناسان قدمت تاریخی ابرکوه را از شهر یزد هم بیشتر می‌دانند. شاید برایتان عجیب باشد اگر بشنوید ابرکوه یکی از ۱۵ مقصد گردشگری برتر در ایران است. شما در این شهر دومین درخت کهن‌سال جهان را خواهید دید. سروی با ارتفاع بیش از بیست متر که قدمتی به‌اندازه تاریخ مکتوب بشر دارد. البته برخی کارشناسان هم این درخت را مسن‌ترین درخت جهان می‌دانند. علاوه بر این‌ها بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی در این شهر وجود دارد که بیش از صد اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پس برای بازدید از ابر کوه سفری جداگانه باید به این شهر داشته باشید.

 

مرودشت و تخت جمشید

پس از ابرکوه از صفا شهر عبور خواهید کرد و قبل از رسیدن به شیراز به مرودشت خواهید رسید. مرودشت یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را در خود جای داده است. مجموعه تاریخی تخت جمشید که پایتخت یکی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌های بشری بوده است. تخت جمشید آنقدر مجموعه بزرگی است سایر جاذبه‌های گردشگری مرودشت را هم تحت تاثیر قرار داده است. البته شما در طول مسیرتان از مزارع سرسبز عبور خواهید کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم به هنگام تهیه بلیط اتوبوس یزد به شیراز صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید.

 

شیراز

پس از عبور از مرودشت شما در فاصله‌ای کمتر از ۵۰ کیلومتر به شیراز می‌رسید. مقصد شما در شیراز پایانه کاراندیش خواهد بود که در قسمت شمال شرقی شیراز و در خیابان سلمان فارسی قرار دارد. شما می‌توانید از این مقصد اولیه برای رفتن به اقامتگاه و سایر نقاط تفریحی شیراز برنامه ریزی کنید.

در شیراز شما مکان‌های زیادی دارید که حتما باید سری به آن‌ها بزنید: از زیارت شاهچراغ گرفته تا خواندن شعر و شنیدن موسیقی در آرمگاه سعدی و حافظ. سعی کنید برای رفتن به همه نقاط در شیراز برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید؛ چراکه این شهر تاریخی مجموعه‌ای است از متنوع‌ترین جاذبه‌های گردشگری که تاکنون یک مسافر به چشم دیده است. بازارها، خانه‌های تاریخی، باغ‌ها، موزه‌ها و مساجد و بناها در این شهر برای مسافران مجموعه‌ای از عجیب‌ترین چیزها را پدید آورده‌اند.

 

نکاتی برای تهیه بلیط اتوبوس

برای گرفتن بلیط اتوبوس یزد شیراز شما دو راه دارید. هم می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی یا ترمینال یزد بروید و هم می‌توانید به راحتی بلیط را از سایت‌های معتبر بخرید. راه دوم به وضوح پیشنهاد عاقلانه‌تری است. توجه داشته باشید که شما باید کمی پیش از زمان حرکت اتوبوس، آماده رفتن از یزد باشید؛ چراکه ترمینال مسافربری شهر یزد کمی دورتر از شهر قرار دارد و شما احتمالا باید برای رفتن به آن از خودروی سواری استفاده کنید؛ البته از ایستگاه‌های اصلی شهر هم اتوبوس به مقصد ترمینال وجود دارد اما باید وقت بیشتری را صرف کنید. احتمالا یک ساعت پیش از زمان حرکت اتوبوس شما باید چمدان خود را ببندید تا از اتوبوس یزد به شیراز جا نمانید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *