پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

مسئول فلسطینی به خاطر انتقاد از شرکت عباس در مراسم تشییع جنازه پرز دستگیر شد

مسئولان امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از مسئولان واحد ارتباطات نظامی را به خاطر انتقاد از شرکت عباس در مراسم تشییع جنازه پرز دستگیر کردند.

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,تشکیلات خودگردان فلسطین

مسئولان امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از افسران واحد ارتباطات نظامی را به دلیل انتقاد از مشارکت عباس در مراسم تشییع جنازه پرز دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اسامه ابوعرب، از افسران واحد ارتباطات نظامی فلسطین به دنبال انتقاد از مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

 

خانواده ابوعرب در این رابطه گفتند: تنها چند ساعت پس از آنکه وی از شغلش به عنوان مسئول اطلاع رسانی و روابط عمومی واحد ارتباطات نظامی فلسطین تعلیق شد، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی منزل ما را محاصره کرده و او را بازداشت کردند.

 

این بازداشت ساعاتی پس از آن بود که ابوعرب در صفحه شخصی خود در “فیس بوک” در انتقاد از مشارکت عباس در تشییع جنازه پرز، این اقدام وی را اهانت به خون شهدای فلسطینی دانست.

 

همچنین زکریا الآغا، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و رئیس اداره امور پناهجویان این اقدام عباس را “تصمیمی نادرست” خواند و در صفحه فیس بوک خود نوشت، این اقدامی نا به جا و تصمیمی نادرست بود.

 

حضور عباس در مراسم تشییع جنازه پرس موجی از خشم عمومی را به همراه داشت. در این میان جنبش فتح با حمایت از این اقدام عباس آن را بخشی از مسئولیت‌های رئیس کشور در قبال توجه جهان به این مراسم وبستن مسیر دولت نتانیاهو در سیاست ارعابی دانست که علیه تشکیلات خودگردان در پیش گرفته و تلاش‌های اسرائیل در جهان برای اینکه اینگونه جلوه دهد که فلسطین اعتقادی به صلح ندارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *