پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

مرگ ۴۱۲ نفر در طول یک هفته در اثر آلودگی هوا

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران با انتقاد شدید نسبت به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها و به ویژه تهران گفت: آلودگی هوا در اولین هفته آبان ماه جان ۴۱۲ تهرانی را گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه معضل آلودگی هوا در اولین هفته آبان ماه جان ۴۱۲ تهرانی را گرفت، گفت: با این وجود دولت و شهرداری به جای حل این معضل فقط مشکل را به همدیگر پاس می دهند.
حبیب کاشانی با انتقاد شدید نسبت به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها و به ویژه تهران گفت: آنهایی که در مسند محیط زیست هستند چرا کاری نمی کنند. این افراد سابقه کافی در خصوص محیط زیست دارند و آیا ۱۱ سال کافی نیست تا بتوانند مشکلات محیط زیست را بر طرف کنند.

وی افزود: معضل آلودگی کنونی هوا به خاطر عدم انجام وظیفه به موقع ما است اما دودش به چشم مردم می رود و آنها باید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.
کاشانی از قوه قضاییه خواست تا تیم کارشناسی گسیل کنند تا به موضوع تخلف ها در این زمینه پرداخته شود .
وی همچنین گفت یک تیم تخصصی به سازمان بهشت زهرا بفرستید تا بررسی کند تنها در یک هفته ۴۱۲ نفر بر اثر ایست قلبی به بهشت زهرا رفتند. یعنی از تاریخ ۱/۷/۹۵ تا  ۲/۷/۹۵  ، ۳ هزار و ۲۶۲ نفر و از تاریخ ۱/۸/۹۵ تا ۳/۸/۹۵ ، ۳ هزار و ۶۷۴ نفر در اثر ایست قلبی به بهشت زهرا رفتند که گفته می شود علت آن آلودگی هواست .
کاشانی گفت: مردم چه گناهی کردند که برخی باید از پول بیت المال حقوق های نجومی بگیرند ، سفرهای خارجی بروند و خانه های آنچنانی داشته باشند اما هیچ کاری برای رفع مشکلات کشور انجام ندهند .
وی افزود: کودکانی که در مرکز محمد آباد کرج بر اثر اوتیسم بستری شده اند و خانواده آنان در رنج هستند گفته شده که در اثر آلودگی هوا به چنین روزی افتاده اند . اینها چه گناهی کرده بودند که باید هوای شیمیایی خیبر را تنفس کنند.
این بهشت نشین در ادامه سخنانش با بیان اینکه سردردهای شدید و تهوع از علائم نشان دهنده آلودگی هوا است گفت: با وجود چنین مشکلاتی دولت و شهرداری فقط موضوع را مثل پینگ پنگ به هم پاس می دهند و توجه ندارند  که انسانها دارند جان خود از دست می دهند.
کاشانی یادآور شد ما جنگیدیم تا مردم این کشور سالم و سلامت باشند اما حواسمان نیست که خودمان داریم این مردم را به کشتن می دهیم .
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *